Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows Mail

NeLaToLe

Recommended Posts

Konfigurering av Windows Mail-klient för Gmail

har gjort följande:

1. Öppna Windows Mail - guiden visas om det är första gången du använder programmet. Annars klickar du bara på Verktyg > Konton > Lägg till.

2. Skriv in ditt namn.

3. Skriv in din fullständiga Gmail-adress.

4. Välj "IMAP" för server för inkommande e-post och markera "Den utgående servern kräver autentisering".

5. Skriv in hela din Gmail-adress och ditt lösenord.

6. Klicka vidare (kryssrutan är valfri) och klicka sedan på "Slutför".

7. Välj Verktyg > Konton > IMAP-konto och välj sedan Egenskaper > Avancerat.

・ Ange givna portnummer, ange säker anslutning för båda servrarna och klicka på "Tillämpa".

・ Klicka på "Stäng".

och sedan

inne i Windows Mail

försökte med Importera, Meddelanden osv

'Importeringen har slutförst, Dina meddelanden har importerats i Microsoft Windows Mail 7-format'

klickar på mappen IMAP

'Det finns inga mappar att visa för det här kontot. Vill du se en lista över på alla tillgängliga konton.'

klickar på Ja

'Det gick inte att hitta värden IMAP. Kontrollera att du har angett rätt servernamn ...'

på det här sättet hoppades jag kunna importera meddelande från mitt Googlekonto

vitsen är att ha en kopia av mina Gmail-meddelanden och så småningom om möjligt säkerhetskopiera dem

undrar

1) vad gjorde jag för fel och hur åtgärdar jag det

2) finns det ett smidigare eller bättre sätt att åtstadkomma detta

tack för hjälpen

vh

Har du aktiverat IMAP i Gmail? Det står att man behöver det på http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=75725

Observera det som står på http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78756 apropå att du ville ha mejlen på datorn för säkerhetskopiering.

ja, enl. föl.

1. Logga in på Gmail.

2. Klicka på Inställningar högst upp på en Gmail-sida.

3. Klicka på Vidarebefordran och POP/IMAP.

4. Välj Aktivera IMAP.

5. Konfigurera din IMAP-klient och klicka på Spara ändringar

obs! efter att ha valt Aktivera IMAP gick jag och konfigurerade IMAP-klienten och sedan tillbaka till Gmail och klickade på Spara ändringar

tack för din observation, vet inte än hur jag skall göra men skall kolla det sedan

Jag använder POP3 i stället för IMAP för att vara säker på att mejlen verkligen hamnar i datorn.

Jag använder POP3 i stället för IMAP för att vara säker på att mejlen verkligen hamnar i datorn.

tack så mkt, skall försöka med det i st

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...