Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att flytta filer


Emilson

Rekommendera Poster

Hej

När jag ska flytta filer från min dator till min externa hårddisk dyker följande meddelande upp: Det går inte att flytta filen på grund av ett oväntat fel. Om felet kvarstår kan du använda felkoden om du vill söka efter hjälp. Fel 0x80070570

 

Detta händer inte alltid, men oftast. Det spelar heller ingen roll ifall jag kopierar filer från min externa och sedan försöker flytta tillbaka dom till den externa samma sak då.

 

Att spela upp filerna fungerar klockrent.

 

Har provat med att delfragmentera hårddisken samt att kontrollera efter fel, gjort systemåterställning men inget av detta hjälper.

 

Vad kan jag göra?

 

Svar uppskattas!

 

Mvh Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felkoden kan betyda lite olika beroende vilket Operativsystem du kör och beroende vad du just gör.

 

Har du kört diskkontroll på din disk där du hämtar filerna?

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp jag har kört diskkontroll på både den externa samt själva datorn hårddisk. Kör windows 7 har aldrig någonsin haft detta problem tidgare. Ibland blir man bara less...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är troligen det Mats är inne på, du måste reparera Fel och diskbrott.(strukturskador).

Det kan vara så att det är filerna som är trasiga, men det beror på skadorna där dom var lagrade.

 

Läs detta, det är På Engelska.

http://www.sevenforums.com/performance-maintenance/36279-backup-failes-error-0x80070570.html

 

Har du Google Toolbar gör den Översättningen åt dig med bara ett Knappklick. Tar 2 sek.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kommer ha en del skadade filer efteråt, det beror på att du defragmentera, då flyttar man runt med filerna för att få en snabbare Disk. Och då har du flyttat skadat material till ny sektor.

När du körde Diskkontrollen skulle du kört Koll av skadade sektorer.

 

Det är klart att du måste köra ett Program för att kolla strukturen, och rätta till hårdisken.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack till er båda två!

 

Högerklickade på hårdisken gick in på egenskaper/verktyg/kontrollera nu. Körde igenom det och nu verkar det fungera prima igen, går dessutom mycket snabbare att flytta filer.

 

Vad var det som hade hänt egentligen samt vad kan jag göra för att undvika det i framtiden!?

 

Tack än en gång för er hjälp, jag uppskattar det verkligen! :)

 

Mvh

 

Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

skoj att detta ordnade upp sig, kör nu samma kontroll av den externa disken.

Att få ett sådant fel kan vara ett tidigt tecken på att det inte står rätt till med disken.

Eftersom du exporterar och importerar mellan diskarna så ärvs felen med i filerna.

Vilket skulle kunna förklara varför du inte kan köra en "hämtad fil".

 

Var vaksam, en hård disk kan krascha precis när som helst.

 

Kör åtminstone en HDTune och återkom med det som syns under fliken Health på båda diskarna.

Hittas här: http://www.hdtune.com/

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde hdtune på bägge diskarna men fick bara upp health status for the disc on my computer. Jag scannade även den externa men där kan jag inte få upp någon information under health.

 

Bifgoar filen för health informationen om hårdisken på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde hdtune på bägge diskarna men fick bara upp health status for the disc on my computer. Jag scannade även den externa men där kan jag inte få upp någon information under health.

 

Bifgoar filen för health informationen om hårdisken på datorn.

 

Hej,

bra att du kontrollerade dem,

men du fick fram ngt data på den externa med?

Lägg upp det som du fick fram så kan vi kolla.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon=)

 

Här är filen för health för datorns hårdisk. Scannade den externa och då stod det health ok. Borde med andra ord vara lugnt, kan detta orsakas av att jag inte använder mig av säker borttagning när jag ska koppla ifrån enheter till datorn?

 

Mvh Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja detta ser bra ut i mina ögon.

Använd säker borttagning av hårdvara och se om det blir någon skillnad framåt.

Återkom om det fortsätter att krångla.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon=)

 

Här är filen för health för datorns hårdisk. Scannade den externa och då stod det health ok. Borde med andra ord vara lugnt, kan detta orsakas av att jag inte använder mig av säker borttagning när jag ska koppla ifrån enheter till datorn?

 

Mvh Emil

 

Om du inte använt säker borttagning (avmontering) när du kopplat ur enheten är det ren tur att du inte råkat ut för en total filsystemkrasch. Om du inte använder säker borttagning så händer det att edisken kopplas ur före filerna skrivits helt till disken och diskens filtabell (FAT eller MFT) uppdaterats och säkerhetskopierats. Allvarliga fel i filtabellen gör att filsystemet kraschar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

jag har en fil som jag har använt men nu när jag ska ta bort den från USB hdd.. så får jag :

meddelande kod: 0x80070570 oxå

 

jag lyckas INTE ta bort denna fil pga detta.

 

 

2) på samma USB hdd har jag en skriv fil som oxå är fel på. den går INTE att öppna.

enda meddelande jag får : "gick inte att öppna"

 

finns det något sätt att rädda denna fil?

 

jag har VISTA.

 

 

tack på för hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Se tidigare i tråden om diskkontroll, dock olämpligt med tanke på 2).

 

2) Du kan kontakta en dataräddningsföretag, t ex Ibas och Ahlberg Data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...