Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ANTIMALWARE TEST AV VIRUSPROGRAM


ruben

Rekommendera Poster

Jag upptäckte med en körning med NORMANS MALWARE CLEANER, gratis. Som jag kör ungefär 4 gånger om året.

 

Att mitt VIRUSPROGRAM Norton Internet security 2008 (körs två gånger i veckan), Ad-Aware(körs var tredje vecka), Malwarebyte (var tredje vecka), Inte klara av äldre definitioner av Worms och Trojaner. Norman upptäckte fyra stycken( ett var falskt alarm).

 

Nu är det så att dom jobbar olika beroende att dom vill spara tiden för skanningen. Norman går saktast, har största andel signaturer i sin Def-fil.(över 5.700.000st).Kontrollerar minnena, systemet innan den skannar. Dom andra jobbar med några få definitioner och försöker ta sådant som liknar den dom utgår i från, nu är det så att worms, trojaner har någon som ändrar dom så att det ska passa in i nya datasysytem. Därför uppdaterar Norton Ad-Aware, Malwarebytes den senaste och på något sätt glömmer bort dom äldre inte utvecklade. Visserligen var dom äldre Worms och Trojan inaktiva men det beror på Tur och Operativsystemet säkerhet(VISTA).

 

Jag testa ladda ner några zip-arkiv filer i som jag vet sen tidigare är smittade även en exe-fil packad med filer, Norman var det enda som inte Misslyckades, Han packa upp arkiven tog bort filen som var smittad. I alla fall, dom andra missa allt, Det var tillomed en Winfixer- ett program som låtsas vara säkerhetsprogram.

Nu är det gamla worms, trojaner men dom borde även ta bort dessa för om en olycka i systemet är framme kan den aktiviras och spridas i datorn.

 

Norton svara med att ge mig ett Verktyg till nedladdning av virusdefinitionerna - dom mena att om uppdateringen går för sakta kan filerna skadas. Fick programmet symrapidreleasedefsi32- det laddar ner def-filer mycket snabbt Laddar virusprogrammet på ett ögonblick. 32bitars NORTON.

Den ska finnas på Symantec sidor att ladda ner, Mycket snabb uppdatering av virus-definitionsfiler.

Här är länken till info sida om snabb uppdatering samt nedladdning av program som passar till olika program.

http://www.symantec.com/business/security_response/definitions/download/detail.jsp?gid=rr

 

 

NORMANS MALWARE CLEANER.

http://www.norman.com/support/support_tools/58732/se Info sida och Nedladdning.

Det är en stor fill som inte installeras, När man startar så laddas senaste virusdefinitionen.

Kan ej köras i felsäkert läge.

Kolla in Options innan ni skannar, kom ihåg att filen som är smittad Tas bort om ni inte avbockar.

Vill man skanna en mapp filer som man laddat ner så måste man starta programmet och lägga till mappen.

 

 

Hoppas ni får säkra datorer.

 

Tack för ni delar med er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ska du inte uppgradera ditt Norton 2008 till 2010?

Tack för intressant artikel!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Jag var snål sist jag köpte licens, tjäna 200:-.

 

I höst blir det ändring.

 

Tack För ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Jag var snål sist jag köpte licens, tjäna 200:-.

 

I höst blir det ändring.

 

Tack För ni delar med er!

 

När jag körde Norton så kunde jag uppgradera gratis till den senaste versionen bara jag hade en licens, det borde du också kunna göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här tror jag är rätt ställe för att uppgradera till senaste årsmodellen av Norton: http://updatecenter.norton.com/ Man bör alltid ha senaste årsmodellen för att få bästa möjliga säkerhet.

 

Vet inte hur det är med Norton men det är vanligt att man kan ställa in om man vill att antivirusprogrammen ska söka igenom zipfiler. Det är valbart eftersom det kan ta rätt lång tid att göra det samt att så länge som den skadliga filen ligger i zipfilen kan den inte göra något skadligt. Däremot så blir den ju kontrollerad när man packar upp zipfilen.

 

Jag tror inte MBAM söker igenom zipfiler, definitivt inte vid snabbskanning i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nytt för mig om uppdateringen, det ska jag kolla.

 

Men jag tror att jag köpte den billiga fortsättningslicensen, av det jag hade.

 

Tack för tipset.

 

Norton söker igenom Zip filer utan att behöva ställa in det, men klarar inte ta bort filen ur Zip arkivet, utan tar hela zip-filen.

 

TILLÄGG:

Om jag köper Prenumerationsförnyelsen för Internet security 2008, så kan jag uppgradera till 2010, jag får ochså tillgodogöra mig dom dagar som jag har kvar på 2008:n.

Prenumerationsdelen fanns inte förut. Det finns ingen fortsättningslicens nu.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...