Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win7 bara slutar lyssna


Hakfri

Rekommendera Poster

Undrar om någon känner igen detta. Att Win7 plötsligt, i ett fall när jag inte ens satt vid maskinen, blir okontaktbar. Brutalavstängning enda möjligheten.

 

Väntade mig inte detta, Win7 skulle vara så stabil. Installationen är en vecka gammal och fungerade utmärkt i några dagar men sedan har den dött tre gånger. Bara tvärdött. Jag blir nervös av sådant ...

 

Gjorde en nyinstallation av Win7 (Ultimate), dvs blåste datorn helt. Och hade experthjälp under installationen. Och allt fungerade kanon i några dagar, som sagt. Men sen så.

 

Kan få för mig att problemet började efter att jag installerat Voddler. Har avinstallerat det nu och i flera timmar har maskinen nu hållit sig vid liv. Har oxå en vag misstanke mot SonyEricssons PCSuite.

 

Har kollat felloggen men kunde inte tolka den till något tydligt besked.

 

Kuriosa: sådant här hände aldrig med gamla fina Vista ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan börja med att stänga av Voddler, för att se om det blir någon skillnad.

Öppna Aktivitetshanteraren, fliken Processer, o titta efter, Voddler.net el. liknande,

markera och klicka stäng av.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan börja med att stänga av Voddler, för att se om det blir någon skillnad.

Öppna Aktivitetshanteraren, fliken Processer, o titta efter, Voddler.net el. liknande,

markera och klicka stäng av.

Mvh

Mats H

Jo, det har jag redan gjort, t.o.m. avinstallerat Voddler helt. Och under timmarna sedan dess har allt fungerat. Men det sitter en tagg av osäkerhet kvar, maskinen hade fungerat ett antal timmar i rad även efter att jag drog in Voddler (och innan jag sopade bort det).

 

Har sett ett felmeddelande i loggen, i tid i höjd med mitt problem, där Adobe Air nämns som orsaken till något ont. Och Adobe Air krävdes för att se något på Voddler. Så ett och annat pekar i den riktningen.

 

Men det vore bra att veta att det var där sk-t-n satt. Ska t.ex. hålla kurs idag med min pc som enda maskinresurs, vill ju inte att den ska dö.

 

Och så undrar jag: om problemet nu är Voddler, varför går inte det? På en helt nyinstallerad maskin, uppdaterad till tänderna. Allt är så nytt att det glänser. Trodde jag ... Har Voddler ett jätteproblem, kanske? Nån som hört nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan bara relatera till det jag personligen har hört, och sett själv.

Voddler utnyttjar din bandbredd, även om du inte ser på film, men ligger uppkopplad, jmfr, fildelning.

Detta för att få kraft i sin distribution av film i nätet.

 

Avinstallera Adobe Air med, inget som man behöver! (Tycker jag)!

Återkom om du har flera bekymmer, vi kan ta en logg av din dator o kontrollera om du så önskar.

 

Följande:

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

 

Obs! När du klistrar in en logg eller ett resultat i ditt inlägg använd inga knappar eller taggar utan kopiera det i programmet (oftast Anteckningar) och klistra in det direkt i rutan du skriver i.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan bara relatera till det jag personligen har hört, och sett själv.

Voddler utnyttjar din bandbredd, även om du inte ser på film, men ligger uppkopplad, jmfr, fildelning.

Detta för att få kraft i sin distribution av film i nätet.

 

Avinstallera Adobe Air med, inget som man behöver! (Tycker jag)!

Återkom om du har flera bekymmer, vi kan ta en logg av din dator o kontrollera om du så önskar.

 

Följande:

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

 

Obs! När du klistrar in en logg eller ett resultat i ditt inlägg använd inga knappar eller taggar utan kopiera det i programmet (oftast Anteckningar) och klistra in det direkt i rutan du skriver i.

 

Mvh

Mats H

 

Voodler kräver Adobe Air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Voodler kräver Adobe Air.

 

"t.o.m. avinstallerat Voddler helt."

Det var därför jag tyckte att Adobe Air kunde avinstalleras

 

Men bra att du tänkte på det.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"t.o.m. avinstallerat Voddler helt."

Det var därför jag tyckte att Adobe Air kunde avinstalleras

 

Men bra att du tänkte på det.

Mvh

Mats H

Tack, Mats H! Nu har jag just avinstallerat AIR (använde windows-funktionen "Avinstallera", hittade inget annat sätt). Får se när ("om" har jag slutat tro på) nästa totalstopp sker. En försmak kom för några minuter sedan, då Inet Explorer hängde sig.

 

I morse tvärstannade maskinen igen, fjärde gången. Så inte hjälpte det att ta bort Voddler. Väl, för den dog när jag anslöt en bildkanon med upplösning fråm hedenhös. Med Vista hade jag förstås aldrig problem med den kanonen. Usch, bara lösa trådändar och misstankar.

 

Jag hör av mig när det brakat ihop nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...