Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej att ta bort tidigare i adressfältet IE8


zxx

Rekommendera Poster

Jag kan inte ta bort "tidigare" i adressfältet på IE8.

 

Kör Vista Home Premium, service pack 2, AVG antivirus program och Advanced SystemCare Profesional.

 

Har provet verktyg/internetalternativ/ta bort webhistorik - fungerer ej.

 

Provar CCleaner - fungerer ej.

 

Några tips på hur göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Gå till den adress i adressfältet du vill ta bort, klicka på krysset som dyker upp till höger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Gå till den adress i adressfältet du vill ta bort, klicka på krysset som dyker upp till höger.

Har försökt med detta oxså - fungerar ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det är inte Internet Explorer det handlar om, utan adressfältet som hittas högst upp i alla mappar

högerklicka bara någonstans i adressfältet när det är i "rubrikläget" med pilar (typ DATOR /pil/ OS /pil/ WINDOWS pil etc.)

Längst ned i menyn i finns "Ta bort tidigare".

 

Advanced SystemCare Profesional o CCleaner är inte verktyg som kompletterar varandra.

Ett personligt råd, är ta bort ASC, då den tar betydligt djupare än CCleaner.

Detta faller ju om du vet vad ASC gör, naturligtvis.

 

Mvh

Mats H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det är inte Internet Explorer det handlar om, utan adressfältet som hittas högst upp i alla mappar

högerklicka bara någonstans i adressfältet när det är i "rubrikläget" med pilar (typ DATOR /pil/ OS /pil/ WINDOWS pil etc.)

Längst ned i menyn i finns "Ta bort tidigare".

 

Advanced SystemCare Profesional o CCleaner är inte verktyg som kompletterar varandra.

Ett personligt råd, är ta bort ASC, då den tar betydligt djupare än CCleaner.

Detta faller ju om du vet vad ASC gör, naturligtvis.

 

Mvh

Mats H

 

Jag har bara detta problem i adressfältet på IE8 där tidigare webadresser visas tex "http://www.microsoft.com/ SILVERLIGHT". Det är samma fem adresser som är kvar helatiden även om man tar bort tidigare.

 

Dessa webadresser finns inte i adressfältet under de vanliga mapparna.

 

Jag ska avinstallera ASC.

Mvh zxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte längre IE8 för att ta bort webhistorik.

 

Jag använder Tracksweeper som finns i Ad-Aware, den tar bort det man vill i dom flesta webläsare man har installerat. Grupperna man får välja är - Cache, Cookies, Historik, Senaste Besökta URL, Tabbar.

Mycket enkelt, behöver inte ta bort allt om man inte vill.

 

Många tycker att Ad-Aware är ute, men den har hjälpt mig flertal gånger i svåra knipor. Under dom senast 18 månaderna så har jag testat Freewares, jag tappa räkningen vid 1000st, som jag installerat och testat, program från olika kategorier.

Då kom jag i kontakt med mycket olika konstig program, en del så hade eget liv eller hade något gömt med sig, utan Ad-Aware hade inte min dator fungera som den gör idag, Över 50tal gånger har den aktiveras och åtgärdat det som försöker sticka, bara en litet program försökte tas sig ut 110gånger på 3 sek- det var kinesiskt.

 

Jag gjorde en Register sökning på min dator och hitta 1385st i Uninstall sektorn, från alla dessa program jag har testat, trots jag har 279 till kvar i datorn installerat. Jag litar på det Svenska programmet, men jag har andra hjälp program i fall Ad-Aware skulle fallera.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan följande fungera,

tryck på svarta pilen längst till höger högerklicka i adressfältet, du ser ett rött X i högra kanten, klicka på det.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan följande fungera,

tryck på svarta pilen längst till höger högerklicka i adressfältet, du ser ett rött X i högra kanten, klicka på det.

Mvh

Mats H

 

Hej Mats

 

Jag har provat även detta utan framgång.

 

Fungerar på alla nya adresser utom de sex sista som ligger kvar.

 

Mvh zxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

På engelska!

Hoppas att det går bra!

To prevent web history items Windows Search from completely showing up in the IE address bar, go to Tools –> Internet Options –> Content –> AutoComplete and delete the option that says “Use Windows Search for better results.”

 

Undrar du över ngt, återkom!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att adresser(url:s som inte används på ett tag 3mån-6mån försvinner).

 

Här en besvärlig lösning:Författaren föredrar program som klarar det.

Fcleaner, och IEHistoryX klarar detta

CITAT

" När du använder Internet Explorer för att surfa till en webbplats och göra detta genom att direkt skriva in adressen i adressfältet, den URL du har skrivit kommer att sparas. Detta är användbart för eget bruk, men om du använder en dator av medarbetare (eller din fru, även nastier) och webbadressen som du har skrivit är, hmmm ... hur ska jag säga, lite misstänksam, då den adressen kan ses av andra användare genom att dra ner på listan.

 

Om du har loggat in som din egen så är det ok, men om du har tillfälligt använt en annan användares konto för att "kolla i din e-post" (blink blink ...) och sedan som kan få dig i trubbel.

That's why you may want to remove, delete or clear the history of links from Internet Explorer address bar. Det är därför du kanske vill ta bort, ta bort eller rensa historia länkar från adressfältet i Internet Explorer.

 

Nu här är den knepiga delen. Vi vet alla att du bara kan rensa IE historia (Internet Explorer> Verktyg> Internet-alternativ> fliken Allmänt> Klicka på Rensa tidigare), dock att ska rensa alla dina historia, inklusive adressfältet URL cache. . Att vi vill inte, för det ska bara signal "andra användare" (t.ex. hustru) som du har gjort något som du ville dölja. And that my friend, is harder to explain. Och det min vän, är svårare att förklara.

 

Följ dessa steg för att klara en specifik webbadress från historia adressfältet i Internet Explorer."

 

 

 

 

"1. Starta Registereditorn (Regedit.exe).

Obs: Som alltid innan du gör ändringar i registret bör du alltid se till att du har en giltig backup. . I de fall du ska ta bort eller ändra nycklar och värden i registret är det möjligt att först exportera den nyckel eller värde (n) till en. Reg-filen innan du utför ändringarna.

 

2. Leta upp följande nyckel i registret:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ TypedURLs

 

3. Ta bort alla URLx (t.ex. Url1, Url2 och så vidare) som du inte vill synas i adressfältet rullgardinslistan.

Note: Obs: Om du bara tar bort vissa tangenter, se till att de återstående nycklarna finns i döptes i ordning från Url1. Annars kan du förstöra dina resterande nycklar.

 

4. Stäng Registereditorn.

 

Alla fönster i Internet Explorer borde ha avslutats innan du utför ovanstående steg"

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

På engelska!

Hoppas att det går bra!

To prevent web history items Windows Search from completely showing up in the IE address bar, go to Tools –> Internet Options –> Content –> AutoComplete and delete the option that says “Use Windows Search for better results.”

 

Undrar du över ngt, återkom!

Mvh

Mats H

 

Hej Mats

 

Detta fungerer ju bra för att gömma problemet men det löser inte att dessa adresser ligger kvar någon stans utan att det är möjligt att radera dem..

 

Jag har gått in i regedit och kollat i "HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ TypedURLs"

och där är det tomt.

 

Mvh zxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att adresser(url:s som inte används på ett tag 3mån-6mån försvinner).

 

Här en besvärlig lösning:Författaren föredrar program som klarar det.

Fcleaner, och IEHistoryX klarar detta

CITAT

" När du använder Internet Explorer för att surfa till en webbplats och göra detta genom att direkt skriva in adressen i adressfältet, den URL du har skrivit kommer att sparas. Detta är användbart för eget bruk, men om du använder en dator av medarbetare (eller din fru, även nastier) och webbadressen som du har skrivit är, hmmm ... hur ska jag säga, lite misstänksam, då den adressen kan ses av andra användare genom att dra ner på listan.

 

Om du har loggat in som din egen så är det ok, men om du har tillfälligt använt en annan användares konto för att "kolla i din e-post" (blink blink ...) och sedan som kan få dig i trubbel.

That's why you may want to remove, delete or clear the history of links from Internet Explorer address bar. Det är därför du kanske vill ta bort, ta bort eller rensa historia länkar från adressfältet i Internet Explorer.

 

Nu här är den knepiga delen. Vi vet alla att du bara kan rensa IE historia (Internet Explorer> Verktyg> Internet-alternativ> fliken Allmänt> Klicka på Rensa tidigare), dock att ska rensa alla dina historia, inklusive adressfältet URL cache. . Att vi vill inte, för det ska bara signal "andra användare" (t.ex. hustru) som du har gjort något som du ville dölja. And that my friend, is harder to explain. Och det min vän, är svårare att förklara.

 

Följ dessa steg för att klara en specifik webbadress från historia adressfältet i Internet Explorer."

 

 

 

 

"1. Starta Registereditorn (Regedit.exe).

Obs: Som alltid innan du gör ändringar i registret bör du alltid se till att du har en giltig backup. . I de fall du ska ta bort eller ändra nycklar och värden i registret är det möjligt att först exportera den nyckel eller värde (n) till en. Reg-filen innan du utför ändringarna.

 

2. Leta upp följande nyckel i registret:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ TypedURLs

 

3. Ta bort alla URLx (t.ex. Url1, Url2 och så vidare) som du inte vill synas i adressfältet rullgardinslistan.

Note: Obs: Om du bara tar bort vissa tangenter, se till att de återstående nycklarna finns i döptes i ordning från Url1. Annars kan du förstöra dina resterande nycklar.

 

4. Stäng Registereditorn.

 

Alla fönster i Internet Explorer borde ha avslutats innan du utför ovanstående steg"

 

Tack för ni delar med er!

 

Hej ruben

 

Även dessa förslag på lösningar fungerer ej.

 

Mvh zxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar Internet Explorer, Går till Favoriter,Fliken Tidigare är alla besökta sidor samlade, ta bort alla dom, Men då har du ingen Historik av Besökta sidor.

 

Kolla att dom försvinner i alla sorteringsgrupper!

 

Har du inga så vet jag inte du kan ha adresser i Fältet, har du försökt bara med högerklicka, och Ta bort, men då måste klicka på varje länk för att komma in i Adressfältet.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar Internet Explorer, Går till Favoriter,Fliken Tidigare är alla besökta sidor samlade, ta bort alla dom, Men då har du ingen Historik av Besökta sidor.

 

Kolla att dom försvinner i alla sorteringsgrupper!

 

Har du inga så vet jag inte du kan ha adresser i Fältet, har du försökt bara med högerklicka, och Ta bort, men då måste klicka på varje länk för att komma in i Adressfältet.

 

Tack för ni delar med er!

 

Hej ruben

 

Jag har nu avinstallerat AVG och ASC. Detta för att om nu fram för allt AVG ställer till det.

 

Jag har försökt med att återställa IE8 via verktyg/internetalternativ/avancerat och återställ. Men jag får ett rött kryss för standard inställningarna. Så något är det som inte tillåter en återställning.

 

Mvh zxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har Du försökt att ändra i verktyg,internetalternativ. Där kan man gå in i innehåll komplettera automatiskt,inställningar.Klicka bort v i adressfältet. Hoppas det löser Ditt problem. Elller är jag ute och cyklar? :rolleyes:

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök och återställ utan att kryssa i Ta bort webhistorik.......

För det tar bort en hel del utan att kryssa som sparade lösenord och sånt.

 

Jag stötte på ett program som verkligen ta bort rester av ting i History för en massa Program samtidigt. Det är en privat person som gjort det.

Det ska användas varsamt, väldig försiktigt.

Jag har inte testat det men programmet har funnits väldigt länge, en gammal version finns på Download.com

 

http://www.windows7download.com/win7-clear-all-history/gvsagcij.html

Här är en säker nedladdning enligt WOT-Web of Trust.

 

Men huvudsidan är RÖD-Varning det menas att man på egen risk gör något, jag har varit inne på sidan o tittat.

http://www.clearallhistory.com/

 

Du kan gå in o titta på första sidan, dom har en guide om programmet om du scrollar,

som du kan se så verkar det väldigt avancerat.

 

Här är GooGlessökningen.

http://www.google.se/search?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_svSE297SE299&q=clearallhistory

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Kan inte städprogrammen ta bort innehållet i index.dat filen, blir ju alla hänvisningar kvar, till besökta internetadresser. Till detta fungerar CCleaner suveränt och likså rensar det effektivt i alla tempmappar, samt att det garanterat tar bort cookisarna. Att rensa webbhistoriken i IE8 hjälper inte, genvägarna tas bort, men adresserna blir kvar i ovan nämnda fil.

 

OBS! Filen går inte att radera, heller rensa manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har Du försökt att ändra i verktyg,internetalternativ. Där kan man gå in i innehåll komplettera automatiskt,inställningar.Klicka bort v i adressfältet. Hoppas det löser Ditt problem. Elller är jag ute och cyklar? :rolleyes:

essin

 

Hej Olle

 

Detta döljer problemet så att man inte ser det. Men det fixar ju inte grundproblemet att inte det inte går att ta bort tidigare i adressfältet i IE8.

 

Mvh zxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte städprogrammen ta bort innehållet i index.dat filen, blir ju alla hänvisningar kvar, till besökta internetadresser. Till detta fungerar CCleaner suveränt och likså rensar det effektivt i alla tempmappar, samt att det garanterat tar bort cookisarna. Att rensa webbhistoriken i IE8 hjälper inte, genvägarna tas bort, men adresserna blir kvar i ovan nämnda fil.

 

OBS! Filen går inte att radera, heller rensa manuellt.

 

Hej Olle

 

Jag har kört CCleaner - detta löser ej problemet.

 

mvh zxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en massa Index.dat Läsare, cleaners.

 

Dom som använder sådana gör rent hus 3-4gånger/år, men det har en risk, systemet kan bli instabilt och krascha.

 

 

Här exempel på en, som har en produkt som kan tömma Index.dat filer.men även spara några oskyldiga Url:s.

http://www.milincorporated.com/a_indexdat.html

 

 

Men det ska vara väldigt viktigt om man ska göra något sådant.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Att rensa index.dat filer gör ingen skada. Och du har bockat ur allt i kompletera automatiskt samt rensat där, då ska du inte se något under tidigare sökningar och inte i adressfältet heller. Detta ska ju fungera med funktionen ta bort webbhstorik, men cookisarna blir ju förstås kvar då, så man slipper logga in, om man gjort det någonstans på en webbsida. Normalt om allt är som det ska, ska detta funka. För att få bort cookisarna, måste CCleaner köras, som jag sa tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst

 

Uppenbarligen kommer adressfältets "Tidigare" inte från IE8 historik, utan från Vistas sökindex.

 

Lösningen: Kontrollpanel / System och underhåll / Indexeringsalternativ

 

Internet Explorer historik är automatiskt indexerad och kan inte tas bort från Windows sökindexering, men sökindexeringen rensas genom att klicka på Avancerat och sedan Återskapa.

 

Problemet löst!!

 

Mvh zxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Så funkar det inte i Windows 7 Ultimate. Hade Vista tidigare, men använde ej indexeringen, utan körde detta i ett separat program som indexerade disken. Alltid något nytt. Men som sagt i windows 7 räcker det att rensa webbhistoriken för att ta bort allt. Däremot till cookisarna måste CCleaner användas.

 

SuperCat hette programmet jag använde i Vista och har använt i många år på XP. Programmet indexerar disken på någon minut.

 

http://www.no-nonsense-software.com/supercat/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...