Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP "can not detect camera"


ingiholm

Rekommendera Poster

När jag kopplar in min digitalkamera i en usb-port så märker inte min dator att jag kopplat in någonting. Jag har kollat att kameran och anslutningskablarna är okej, och jag har rint canon-suppoten, och vi har konstaterat att det är någonting i min dator som inte fungerar som det skall.

 

Kanske kan någon här förstå vad det är som är fel? Annars får jag köpa en kortläsare.

 

Hälsningar,

Ingiholm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du installerat det program som medföljde kameran för att hantera överföringen av bilder? Programmet/programmen finns på cd;n.

 

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar!

Jo, jag installerade programmet från cd:n, men det hjälpte inte. Och jag köpte en minneskortsläsare, men inte heller den accepteras av min dator. Jag får meddelandet att den inte är Windowskompatibel, vilket inte stämmer, och detta var precis vad som hände med min kamera. Nu kan jag alltså inte ladda in mina bilder i datorn!

 

Något har blivit fel i min dator, men vad? Har inte gjort något medvetet och jag vet inte hur jag skall komma åt detta. Vad skall jag göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du när det fungerade senast?

Fungerar andra USB-enheter, t ex USB-minne?

Några utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur Data-van du är, men här får du länk till Microsoft.support, där problemet har olika Lösningar.

 

http://support.microsoft.com/kb/310575

Vill du ha förklaringar, så ställer vi upp.

 

Vet du hur många Service Pack som du har installerat, det finns tre för Win XP.

 

Du ser det i Kontrollpanelen, under vilken version av windows kör jag?

Då står det antingen service Pack 2 eller SP2 i så fall ska du installera SP 3.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

 

Tack för svar!

 

Jag har servicepack 3 installerat.

 

http://support.microsoft.com/kb/310575 finns bl a anvisningar om hur man kan "Ta bort och installera om alla USB-styrenheter", men vet inte hur jag skall kunna installera om USB-styrenheterna. Var finner jag dem?

 

Sommarhälsningar från en okunnig,

IH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast kan Windows installera drivrutinen för USB-styrenheten på egen hand men ibland kan du behöva hämta en drivrutin från datortillverkarens webbsida med drivrutiner för din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...