Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail


Mats E.

Rekommendera Poster

Har öppnat ett e-postkonto i Windows Live Mail i min nya dator med Windows7 i. Har skrivit in mina uppgifter på inkommande och utgående server, samt e-post adress och lösenord. Jag klickade i en tom ruta där det stod: Den här servern kräver autentisering,men den ska inte vara markerad. Hur kan jag komma dit igen och avmarkera denna ruta? Annars så fungerar det vid mina tester. Jag kan skicka och ta emot e-post. Men om jag är inne på en webb-sida, t.ex Ginza och klickar på en e-postadress: t.ex order@ginza.se så kommer följande meddelande fram: "Det gick inte att utföra den här åtgärden eftersom standardklienten för e-post inte installerats rätt" Så nu är frågan, vad är det jag har gjort fel. Jag har ju inte gjort någon installation av Windows Live Mail, utan det programmet finns ju redan i datorn. Tacksam för hjälp av er "kluriga" uti landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Lätt. KlicKa på Verktyg och ditt konto och där på egenskaper, sedan på fliken Server kan du bocka ur det du bockade i.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du inte laddat hem Windows Live Mail, men det finns aldrig förinstallerat utan måste laddas hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du inte laddat hem Windows Live Mail, men det finns aldrig förinstallerat utan måste laddas hem.

 

Där har du fel, Windows Live Mail finns visst installerat i min Acer-dator som är några veckor gammal. Så någon nerladdning av det programmet behövs inte. Jag har nu fått hjälp med mitt lilla problem. Man skulle gå in på Kontrollpanelen / Standardprogram / Ange dina standardprogram. Ange sedan Windows Live Mail som standardprogram. Så enkelt var det med rätt hjälp. Nu fungerar allt som det ska för mig i Windows Live Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du fel, Windows Live Mail finns visst installerat i min Acer-dator som är några veckor gammal. Så någon nerladdning av det programmet behövs inte. Jag har nu fått hjälp med mitt lilla problem. Man skulle gå in på Kontrollpanelen / Standardprogram / Ange dina standardprogram. Ange sedan Windows Live Mail som standardprogram. Så enkelt var det med rätt hjälp. Nu fungerar allt som det ska för mig i Windows Live Mail.

 

Då är det Acer som installerat det, normalt brukar inte det ingå men är gratis att ladda hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konfigurering av Windows Mail-klient för Gmail

 

hej, skulle följa nedanstående steg och fastnade i fönstret 'Lägg till ett e-postkonto' (punkt 4.) - hur fortsätta? vad göra?

 

vitsen är att ha en kopia av mina Gmail-meddelanden och så småningom om möjligt säkerhetskopiera dem - finns det ett smidigare sätt att åstadkomma detta?

 

tack för hjälpen

 

1. Öppna Windows Mail - guiden visas om det är första gången du använder programmet. Annars klickar du bara på Verktyg > Konton > Lägg till.

2. Skriv in ditt namn.

3. Skriv in din fullständiga Gmail-adress.

4. Välj "IMAP" för server för inkommande e-post och markera "Den utgående servern kräver autentisering".

5. Skriv in hela din Gmail-adress och ditt lösenord.

6. Klicka vidare (kryssrutan är valfri) och klicka sedan på "Slutför".

7. Välj Verktyg > Konton > IMAP-konto och välj sedan Egenskaper > Avancerat.

・ Ange givna portnummer, ange säker anslutning för båda servrarna och klicka på "Tillämpa".

・ Klicka på "Stäng".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konfigurering av Windows Mail-klient för Gmail

 

hej, skulle följa nedanstående steg och fastnade i fönstret 'Lägg till ett e-postkonto' (punkt 4.) - hur fortsätta? vad göra?

 

vitsen är att ha en kopia av mina Gmail-meddelanden och så småningom om möjligt säkerhetskopiera dem - finns det ett smidigare sätt att åstadkomma detta?

 

tack för hjälpen

 

1. Öppna Windows Mail - guiden visas om det är första gången du använder programmet. Annars klickar du bara på Verktyg > Konton > Lägg till.

2. Skriv in ditt namn.

3. Skriv in din fullständiga Gmail-adress.

4. Välj "IMAP" för server för inkommande e-post och markera "Den utgående servern kräver autentisering".

5. Skriv in hela din Gmail-adress och ditt lösenord.

6. Klicka vidare (kryssrutan är valfri) och klicka sedan på "Slutför".

7. Välj Verktyg > Konton > IMAP-konto och välj sedan Egenskaper > Avancerat.

・ Ange givna portnummer, ange säker anslutning för båda servrarna och klicka på "Tillämpa".

・ Klicka på "Stäng".

 

 

Instruktionerna är helt fel!

1. Öppna Windows Live Mail.

2. Välj Verktyg och Konton

3. Klicka på Lägg till

4. Välj E-postkonto

5. Ange din e-postadress, lösenord och ditt visningsnammn. Klicka på Nästa och Slutför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack ska ni ha, hade nog WLM öppet ist för WM

 

har kommit lite längre och hoppades på att allt skulle fungera (men)

 

inne i Windows Mail

försökte med Importera, Meddelanden osv fick

'Importeringen har slutförst, Dina meddelanden har importerats i Microsoft Windows Mail 7-format'

klickar på mappen IMAP får 'Det finns inga mappar att visa för det här kontot. Vill du se en lista över på alla tillgängliga konton.'

klickar på Ja => Det gick inte att hitta värden IMAP. Kontrollera att du har angett rätt servernamn ...

 

på det här sättet hoppades jag kunna importera meddelande från mitt Googlekontot

 

tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...