Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget svar från kundtjänst


cab

Rekommendera Poster

Har nu skickat tre stycken mail till kundtjänst med samma fråga. Första gången den 27:e april, andra gången den 29:e april, och tredje gången den 1:a maj. Allt jag får tillbaka är ett autosvar som säger "Vi åtgärdar ditt ärende snarast". Mer än en vecka skall det väl inte ta, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu skickat tre stycken mail till kundtjänst med samma fråga. Första gången den 27:e april, andra gången den 29:e april, och tredje gången den 1:a maj. Allt jag får tillbaka är ett autosvar som säger "Vi åtgärdar ditt ärende snarast". Mer än en vecka skall det väl inte ta, eller?

 

Jag skickade en fråga i tisdags förra veckan, fick autosvar att det kan ta tid pga hög belastning. IDGs kundservice var mycket bättre, alltid svar inom 24 timmar (arbetsdagar). Min fråga är ganska enkel, faktiskt. Vad är mitt nya kundnummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma fråga som jag ställde. Kan det vara det som är problemet?

 

Så här ser mitt autosvar ut:

 

Tack för ditt e-mail!

 

Vi åtgärdar ditt ärende snarast.

 

Viktig information - På grund av de stora störningarna i flygtrafiken har

vi fått leveransproblem med vissa premier. Har du ännu inte fått din

premie ber vi dig att ha lite tålamod. Vi beklagar det inträffade.

 

Med vänlig hälsning

 

PC För Allas Kundservice

 

P.S. Du vet väl att du kan göra adressändringar eller ändringar i din

prenumeration direkt på webben? Besök www.kundservice.net

 

Inget om hög belastning där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löser kanske problemet, tack för tipset, men det är inget svar på frågan varför kundservice inte svarar på mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ni inte era kundnummer på sidan för Kundservice https://mittidg.idg.se/faq.action ? Där finns också ett telefonnummer att ringa, på Aktuellt-fliken till vänster.

 

Pc för alla har sedan en tid en annan kundtjänst och man har ett annat kundnummer för tidningen. Tyvärr så trycker de numret på plasten och jag har slängt plasten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Garvander - PC för Alla

Hej. PC för Alla har nyligen bytt kundtjänst. Detta gör vi för att ge läsare och prenumeranter ännu bättre service. Men under övergången har det funnits vissa problem. Den nya kundtjänsten har inte varit beredd på det stora antal ärenden som kommer via e-post. De har helt enkelt varit vana vid att det är fler som ringer än skickar e-post. Men detta borde vi på PC för Alla förstås kunna förutspå så det är en miss av oss helt enkelt. Jag ber om ursäkt för detta till alla er som drabbats. Detta problem är åtgärdat nu genom att det sitter fler på kundtjänst och svarar på e-post.

 

I och med bytet av kundtjänst och byte av system för hantering av prenumerationer har vi också varit tvungna att byta kundnummer. Som det står tidigare i tråden så trycks kundnumret på plasten på tidningen. Att vi trycker på plasten och inte på tidningen beror på trycktekniska skäl och på postens rutiner. Så det går tyvärr inte att trycka kundnumret inne i tidningen på ett bra sätt. Helårsprenumeranter hittar också kundnumret i det senaste nyhetsbrevet från PC för Alla Bonus. Får ni inte nyhetsbrevet, anmäl er e-postadress till pcforalla@pressdata.se.

 

Till er som e-postat kundservice och ännu ej fått svar, meddela mig på stefan.garvander@idg.se så ska jag se till att ni får hjälp snabbt. Återigen, jag ber om ursäkt för den långa väntetiden, vi gör allt vi kan för att förkorta den.

 

P.S - vad tycker ni är en rimlig svarstid för e-post? 48 timmar, 24 timmar eller mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja titta, där var det ju. Tack för tipset om nyhetsbrevet Stefan. Jag fick dock klicka på "Ser nyhetsbrevet konstigt ut, klicka här" annars syntes det inte. Vad gäller svarstider hos en kundtjänst så tycker jag att 24 timmar kan vara rimligt under vardagar. Behöver man snabbare hjälp så kan man ju lyfta telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade min fråga i måndags igen, efter det gått en vecka utan svar. Idag fick jag svar. IDGs kundservice har som policy att alltid svara inom 24 timmar (arbetsdagar) det verkar inte pressdata ha. Fyra dagar för svar från andra försöket och över en vecka sen första brevet är för lång tid.

 

Pc för alla gjorde undersökning varje år för några år sedan om hur snabbt företagen svarade på e-posten, kanske dags att göra om undersökningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inom ett dygn på arbetsdagar förväntar man sig att få ett svar. Sedan antar man att man inte kommer att få något svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

E-postade i torsdags samma dag som jag fick räkning för en annan idg-tidning. På räkningen står det "erbjudande". Jag skickade ett mail Pressdata, eftersom jag fått ett gratisnummer där jag skrev att jag tackar nej till erbjudandet, har inte fått svar ännu som vanligt...

 

I vilkoret står det "Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter inom Sverige. Detta erbjudande kan inte kombineras med andra erbjudanden. Om du väljer att prova 1 nummer av Digitala Hemmet gratis så förbinder du dig ej till någon fortsatt prenumeration. Du kommer dock att få ett förmånligt erbjudande."

 

Vad hände nyss? Jo, jag fick ett nummer ändå fast jag tackat nej till erbjudandet och inte betalat räkningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Tycker inte de har blivit bättre, har skickat ett nytt för några dagar sedan då jag inte fått senaste numret av Pc för alla

 

Hoppas inte det blev något problem då jag förlängde min prenumation via e-post förra veckan för nu står det att jag prenumerar från nummer 2010-10 istället för min nuvarande prenumeation som jag betaldade förra året som upphör 2010-09 och som jag har rätt att få eftersom jag betalat för.

 

Angående mitt förra inlägg hände inget, och efter en vecka kontaktade jag chefredaktören för tidningen som vidarebefodrade det till chefen hos Pressdata, kanske dags för mig att skicka ett mail till chefen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...