Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn jobbar oerhört vid varje ny sida


Ami222

Rekommendera Poster

Jag har en Fujitsu Siemens AMD Athlon XP.

Använt utrymme 48,9 gb, ledigt 103 gb.

 

Problem:

Vid varje ny sida jag öppnar,..kan vara Aftonbladet, min mail, en mapp från skrivbordet, googlar, internetbanken...osv så jobbar datorn oerhört mycket. Det tar lång tid(1-3 min) innan sidan öppnas. Varje gång. Oavsett om det är på Internet eller från skrivbordet till mina mappar. Under tiden jag skriver nu hör man också att datorn mullrar på. Jag har AVG som jag trodde var problemet. Avinstallerade idag och tog ner en ny version. Men samma problem. Har provat ha mailen på och avstängd. Komprimerat och kört virusprogram. Inga konstigheter. Under tiden jag skriver här nu så tryckte jag på en skrivbordsikonen och det tar tid och datorn har väldiga besvär med att byta sida.

Jag behöver hjälp?

 

/ Ami

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

För lite rammine skulle jag mera tro på, men visst, datorn kan vara igensatt med temporära internetfiler efter ihärdigt surfande och då kan CCleaner vara räddaren i nöden. Ta hem CCleaner-Slim från denna sida och städa bort skräpet.

 

http://www.piriform.com/ccleaner/builds

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att du har AVG, jag har bekanta som övergett AVG, för det strular och inte Up to date Hela tiden, visserligen har dom kommit ut med Ny version 9.0 som ska vara ett steg till förbättring.

 

Du talar inte om vilken version av windows du har, men har du WIN XP, så borde du ladda ner Windows Defender,ett program från Microsoft som letar upp skadliga program o underligheter i systemet,

Den finns med i Vista,Win 7.Här kan du ladda ner. http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/defender/default.mspx

Det är bara att välja svensk version.

Om du installerar så ändra inte några inställningar för den är inställt optimalt.

 

Något du borde göra är att kolla minnena, det finns ett bra verktyg för det, Du öppnar kontrollpanelen,

Söker på Administrationsverktyg, Då får du upp olika men du ska välja Minnesdiagnosverktyg.Eller Analysera datorns minnesproblem.

Här kan du läsa om det. http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/How-do-I-know-if-my-computer-has-a-memory-problem

Vet ej om det finns i WIN XP, men Vista och Win 7, finns det.

Du bör köra det som rekommenderas

 

Lycka till

 

Tack för ni delar med er!

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

krilleett

Jag har en Fujitsu Siemens AMD Athlon XP.

Använt utrymme 48,9 gb, ledigt 103 gb.

 

Problem:

Vid varje ny sida jag öppnar,..kan vara Aftonbladet, min mail, en mapp från skrivbordet, googlar, internetbanken...osv så jobbar datorn oerhört mycket. Det tar lång tid(1-3 min) innan sidan öppnas. Varje gång. Oavsett om det är på Internet eller från skrivbordet till mina mappar. Under tiden jag skriver nu hör man också att datorn mullrar på. Jag har AVG som jag trodde var problemet. Avinstallerade idag och tog ner en ny version. Men samma problem. Har provat ha mailen på och avstängd. Komprimerat och kört virusprogram. Inga konstigheter. Under tiden jag skriver här nu så tryckte jag på en skrivbordsikonen och det tar tid och datorn har väldiga besvär med att byta sida.

Jag behöver hjälp?

 

/ Ami

Låter precis som att du behöver utöka intern minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tack allihop för era svar.

 

Jag ska prova mig fram via era förslag.

 

/ Ami

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Hej

 

Tack allihop för era svar.

 

Jag ska prova mig fram via era förslag.

 

/ Ami

 

Det blev en ny dator. Hade alldeles för lite RAM minne och gammal dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...