Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD från hårddiskspelare


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Hårddisk/DVD-spelare till TV:n. Jag har försökt att köra en DVD som är inspelad i denna på min bärbara dator men det fungerar inte. Borde man inte kunna köra dessa DVD-skivor i vilken DVD-spelare som helst?

 

Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns vissa DVD-spelare+Hårdisk som DVD:n bara kan läsas av dom själva.

Men det finns olika typer av inspelning ochså, vanligast är Avslutad eller Oavslutad.

Den ena av dom Går att spela i dator den andra icke.(Oavslutade ska kunna spelas i Dator).

 

Men detta skiljer sig från Märke till Märke.

Du måste verkligen läsa igenom stycket i Handboken(Manualen) om formatering och Inspelning till DVD(kopiera till DVD).

Själv har jag samsung, en av dom första på marknaden, jag använder DVD_RW oavslutad när jag vill föra över till Datorn.

Jag har ochså en Mediastation som kopplad till DvD-spelaren, och den tar man bara en usb eller ett minneskort och för över filerna.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns vissa DVD-spelare+Hårdisk som DVD:n bara kan läsas av dom själva.

Men det finns olika typer av inspelning ochså, vanligast är Avslutad eller Oavslutad.

Den ena av dom Går att spela i dator den andra icke.(Oavslutade ska kunna spelas i Dator).

 

Men detta skiljer sig från Märke till Märke.

Du måste verkligen läsa igenom stycket i Handboken(Manualen) om formatering och Inspelning till DVD(kopiera till DVD).

Själv har jag samsung, en av dom första på marknaden, jag använder DVD_RW oavslutad när jag vill föra över till Datorn.

Jag har ochså en Mediastation som kopplad till DvD-spelaren, och den tar man bara en usb eller ett minneskort och för över filerna.

 

 

Tack för ni delar med er!

 

Tack, jag ska lusläsa LG:s handbok och göra ett nytt försök.

Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blanda ihop Avslutad och Oavslutad.

 

En oavslutad DVD-skiva kan du lägga till och redigera i DVD-spelaren.

 

En avslutad ska du kunna spela i andra dvd-spelare och Dator, vissa märken har haft det problemet bland annat i början LG.

 

Jag själv sedan två år tillbaka spelar upp en film,via mediastationen och spelar in den på ett USB_minne, tar sedan den till datorn, Formatet jag får är Mpeg2 och 720p.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...