Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer Supporten vägrar hjälpa mig


Amazonite

Rekommendera Poster

Jag har en Acer 6920G som gav mig ca 2h batteritid när jag köpte den. Bara 10 månader senare får jag nu endast ca 50 minuter. Har pratat med Acer supporten och de säger att batterier är en förbrukningsvara och därför har de endast 6 månaders garanti. Jag brukar göra så att jag laddar batteriet fullt och kopplar ut laddaren så fort batteriet har nått 100%. Sen använder jag datorn tills jag får kritisk batterinivå och då börjar jag ladda den igen. Det händer ibland att jag laddar batteriet flera ggr om dagen speciellt vid helger. Men brukar verkligen batterier bli så dåliga på så kort tid??? Kanske något att ta upp i nästa Pc För Alla nr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Acer 6920G som gav mig ca 2h batteritid när jag köpte den. Bara 10 månader senare får jag nu endast ca 50 minuter. Har pratat med Acer supporten och de säger att batterier är en förbrukningsvara och därför har de endast 6 månaders garanti. Jag brukar göra så att jag laddar batteriet fullt och kopplar ut laddaren så fort batteriet har nått 100%. Sen använder jag datorn tills jag får kritisk batterinivå och då börjar jag ladda den igen. Det händer ibland att jag laddar batteriet flera ggr om dagen speciellt vid helger. Men brukar verkligen batterier bli så dåliga på så kort tid??? Kanske något att ta upp i nästa Pc För Alla nr...

 

Det är normalt att batterier tappar sin styrka så snabbt, speciellt om du laddar den ofta. Om du kör på ström eller inte använder datorn så koppla ur batteriet för att förlänga hållbarheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I normalfallet utgör batteriet en komponent som krävs för att datorn skall vara en komplett enhet. Du har köpt en komplett enhet, en dator, där batteriet är en del som inte köpts separat och skall i normalfallet omfattas av garantin i Konsumentköplagen om inget annat avtalats vid köptillfället. Gå noga igenom köpekontraktet och garantidelen. Står där inget om särskild garanti som skall gälla för just batteriet, kontakta Acer support igen och omtala detta.

Hjälper det inte så vänd dig till konsumentvägledaren i din stad/kommun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...