Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DV överföring


mike

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar hur man ska överföra film från dv kamran till datorn för att sedan bränna ut på dvd skiva?

Har försökt men bilden blev dålig.Vilket filformat ska man spara i?

 

Tacksam för svar :).

Mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur överför du dina filmer till datorn nu?

 

Man ska vanligtvis använda en firewire kabel för att överföra filmer från en DV kamera till datorn och sedan något program som tar emot filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dv kamera brukar gå över Firewire.

 

Men jag känner igen den otydliga bilden, Det har med programmet som du andvänder antingen har du inte rätta inställningar eller så är programmet inte kompatiblet med din kameras signaler.

Jag bytte till ett program som jag fick med i ett paket med många program och det gick utmärkt.

 

Du borde gå till tillverkans sida av kameran, dom brukar erbjuda någon form av Program, det är värt att testa.

 

Vilken videofiltyp du andvänder har lite mindre betydelse ex: Mpeg2.Mpeg4 är nog dom vanligast.

 

Här är en sökning på Google Dv Till DVD.

 

http://www.google.se/webhp?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8#hl=sv&source=hp&q=dv+till+dvd&meta=&rlz=1R2GGLL_sv&aq=0&aqi=g8&aql=&oq=dv+till+&gs_rfai=&fp=3aaffda2bc814f25

 

Hoppas det löser något för dig.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur överför du dina filmer till datorn nu?

 

Man ska vanligtvis använda en firewire kabel för att överföra filmer från en DV kamera till datorn och sedan något program som tar emot filmerna.

Hej! Jag använder firewire kabel. Ska kolla med tillverkaren för kameran om de har några tips om program.

Tack för infon så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag använder firewire kabel. Ska kolla med tillverkaren för kameran om de har några tips om program.

Tack för infon så länge.

Har kollat på panasonics hemsida, men hittade inte något.

Problemet med bilden är att när jag kollar på större skärm t.ex TV-n då blir bilden betydligt sämre.

Men kopplar jag dv kameran till tv-n direkt blir det ok bild.

??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat på panasonics hemsida, men hittade inte något.

Problemet med bilden är att när jag kollar på större skärm t.ex TV-n då blir bilden betydligt sämre.

Men kopplar jag dv kameran till tv-n direkt blir det ok bild.

??????

 

Filmen måste sparas i högkvalitet, gör du det? 2 timmar tar ungefär 4 GB för en film i dvd-kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen måste sparas i högkvalitet, gör du det? 2 timmar tar ungefär 4 GB för en film i dvd-kvalitet.

Det gör jag troligtvis inte.

Vad innebär det att spara filmen i högkvalitet? går det att göra de i windows moviemaker? eller har ni tips på bättre program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör jag troligtvis inte.

Vad innebär det att spara filmen i högkvalitet? går det att göra de i windows moviemaker? eller har ni tips på bättre program?

 

Vad använder du för program för att föra över filmerna till datorn nu?

 

Om du har Windows Vista eller Windows 7 så kan du spara ner högupplösta filmer med Movie Maker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för program för att föra över filmerna till datorn nu?

 

Om du har Windows Vista eller Windows 7 så kan du spara ner högupplösta filmer med Movie Maker.

Jag har windows xp???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har windows xp???

 

Vilket program använder du nu för att föra över filmerna från kameran till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket program använder du nu för att föra över filmerna från kameran till datorn?

Har provat med pinnacle version 9, windows movimaker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en otrolig hög upplösning på inspelningen på ett DV band.

 

Vad som kan gått fel är bildstorleken du kan ha sparat i för liten storlek, ochså bitraden kan vara för låg, du bör nog ha minst 2000. Men på ett dv-band kan den vara 8000.

 

Ju högre bitrade och större bildstorlek så får du större videofil, mer information som ska lagras.

 

Det finns Olika panasonic dv software. Det är ju så att DV är på väg och försvinna och det gör Programmen ochså.

Detta är en sökning på Panasonic Dv Software, svenska sidor. Det finns några ställen att ladda ner Gratisprogrammet

Panasonic dv studio svenskversion. 3.12se - hoppas det är något för dig.Torrent nedladdning.

Det finns ochså Panasonic dv codec, som gör att dom flesta program funkar med panasonic dv-cameras.

 

http://www.google.se/webhp?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8#hl=sv&rlz=1R2GGLL_sv&q=panasonic+dv+software&meta=cr%3DcountrySE&aq=f&aqi=&aql=&oq=panasonic+dv+software&gs_rfai=&fp=fb72a016af1970e4

 

Återkomm om det inte funkar,

 

Tack för ni delar med er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en otrolig hög upplösning på inspelningen på ett DV band.

 

Vad som kan gått fel är bildstorleken du kan ha sparat i för liten storlek, ochså bitraden kan vara för låg, du bör nog ha minst 2000. Men på ett dv-band kan den vara 8000.

 

Ju högre bitrade och större bildstorlek så får du större videofil, mer information som ska lagras.

 

Det finns Olika panasonic dv software. Det är ju så att DV är på väg och försvinna och det gör Programmen ochså.

Detta är en sökning på Panasonic Dv Software, svenska sidor. Det finns några ställen att ladda ner Gratisprogrammet

Panasonic dv studio svenskversion. 3.12se - hoppas det är något för dig.Torrent nedladdning.

Det finns ochså Panasonic dv codec, som gör att dom flesta program funkar med panasonic dv-cameras.

 

http://www.google.se/webhp?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8#hl=sv&rlz=1R2GGLL_sv&q=panasonic+dv+software&meta=cr%3DcountrySE&aq=f&aqi=&aql=&oq=panasonic+dv+software&gs_rfai=&fp=fb72a016af1970e4

 

Återkomm om det inte funkar,

 

Tack för ni delar med er.

Tack för hjälpen. Ska prova detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är Support nnedladdningen för Panasonic.

 

http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Support/Downloads/400429/index.html#anker_400429

 

Du måste fylla i modellnummer och sedan klicka den blå pilen så får du veta vad dom har till din kamera.

 

Jag titta lite på Windows Movie Maker, det var inte många inställninga programmet hade.

Jag såg att det hade Pal/Ntsc, du ska välja Pal(25 bilder/sekund) det systemet har vi i nästan hela Europa-

Det systemet har du i TV och DVD-spelaren, men nyare Platt-TV har bägge likaså nyaste DVD har bägge.

 

Du kan komma att behöva andvända en videoconverter, det finns många att välja på,men du har en som är mycket bra och är gratis. ANY VIDEO CONVERTER http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/Detta är till Informationen.

 

Detta är till nedladdningen. http://www.any-video-converter.com/download-avc-free.php

 

Om du sparar i ett videoformat så klara convertern att göra om filen till Mpeg 2 DVD Pal. så är det bara att bränna den filen på en DVD, och spela upp den i DVD-spelaren.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...