Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Messenger


Mats E.

Rekommendera Poster

Har köpt ny dator med Windows7, Internet explorer 8. Ett litet irritations-moment har dykt upp:

Har varit runt och tittat på alla nyheter i Windows7, bl.a så var jag och tittade på sidorna om Windows Live Messenger, men det är inget som jag ska använda. Döm om min förvåning att när jag varje gång startar datorn så framträder en långsmal inloggnings-sida för Windows Live Messenger på min startsida (skrivbordsbilden), och det finns även en ikon för Windows Live Messenger på aktivitetsfältet längst ner till vänster. Hur får jag bort detta, vill absolut inte att Windows Live Messenger inloggnings-sida ska framträda varje gång jag startar. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt ny dator med Windows7, Internet explorer 8. Ett litet irritations-moment har dykt upp:

Har varit runt och tittat på alla nyheter i Windows7, bl.a så var jag och tittade på sidorna om Windows Live Messenger, men det är inget som jag ska använda. Döm om min förvåning att när jag varje gång startar datorn så framträder en långsmal inloggnings-sida för Windows Live Messenger på min startsida (skrivbordsbilden), och det finns även en ikon för Windows Live Messenger på aktivitetsfältet längst ner till vänster. Hur får jag bort detta, vill absolut inte att Windows Live Messenger inloggnings-sida ska framträda varje gång jag startar. Tack på förhand.

 

Har du kontrollerat inställningar?

Tryck Alt och välj verktyg och alternativ. Kolla om Öppna huvudfönstret... och Visa Windows Today... är aktivt. För att få programmet att bli som i tidigare versioner måste du högerklicka på programikonen som ligger på och välja egenskaper ("C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe") Där väljer du Windows Vista SP2 under kombatibelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat inställningar?

Tryck Alt och välj verktyg och alternativ. Kolla om Öppna huvudfönstret... och Visa Windows Today... är aktivt. För att få programmet att bli som i tidigare versioner måste du högerklicka på programikonen som ligger på och välja egenskaper ("C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe") Där väljer du Windows Vista SP2 under kombatibelt.

Jag fattar ingenting av vad du menar, Du pratar om Windows Vista SP2, jag har Windows 7.

Tryck Alt. välj verktyg och alternativ, är inget som jag kan göra, visst ser jag verktygsknappen uppe till höger, men när jag klickar på den så ser jag inget: alternativ.

Nej, jag måste nog ha lite bättre hjälp och mer utförligt. Ta bort det där jag skriver om, borde väl bara vara att klicka på nån viss typ av knapp tycker jag.

Hoppas på lite fler lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

för att Windows Live Messenger inte ska starta när du startar din dator, gör följande:

Starta Messenger, klicka på Verktyg, översta grå raden.

Om den inte syns, klicka på ikonen längst till höger om Sökrutan, dra ner musen så att Verktyg markeras, klicka i den nya rutan, Alltid överst.

När du fått upp Menyraden gå till Verktyg, Alternativ, Logga in,

klicka i det andra alternativet, fortsätt lite nedåt

så hittar du rutan, Visa Windows Live när jag loggar in, avmarkera den,

sedan tryck Verkställ och OK!

Nu startar inte Messenger automatiskt mer och Windows Live Today startar inte.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

för att Windows Live Messenger inte ska starta när du startar din dator, gör följande:

Starta Messenger, klicka på Verktyg, översta grå raden.

Om den inte syns, klicka på ikonen längst till höger om Sökrutan, dra ner musen så att Verktyg markeras, klicka i den nya rutan, Alltid överst.

När du fått upp Menyraden gå till Verktyg, Alternativ, Logga in,

klicka i det andra alternativet, fortsätt lite nedåt

så hittar du rutan, Visa Windows Live när jag loggar in, avmarkera den,

sedan tryck Verkställ och OK!

Nu startar inte Messenger automatiskt mer och Windows Live Today startar inte.

 

Mvh

Mats H

Det förstod jag väl att det skulle kunna finnas ett enkelt sätt att komma tillrätta med mitt lilla problem. Nu är det borta, kommer inte upp längre vid start.

Stort Tack till Mats H.

 

Hälsn. Mats Eriksson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Mats Eriksson!

 

Du måste väl iallafall ha installerat programmet från början, eller?

 

Nog fick jag göra det i mitt Windows 7 Ultimate, som jag installerade på min laptop för några veckor sedan, det fanns inte där av sig självt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...