Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NC10 dator går för långsamt för Skype


emil-christer

Rekommendera Poster

emil-christer

Dator Samsung NC10 (processor 1.60 GHz, 1,99 GB RAM) som jag använder mycket till SKYPE-samtal indikerar: "din dator går långsamt". Detta är en ny möjlighet att se i Skype ver. 4.2.0. Är min dator för långsam och inte som jag tror att det är fel på den?

 

Vad kan jag göra åt detta? Har redan gjort det mesta som föreslås i tidningar att man kan åtgärda. Nästa steg blir ominstallation som jag drar mig för med tanke på allt som jag lagt till extra i programvara och egna filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Inget att bry sig om vad Skype säger. Funkar det bra när du använder Skype, så är väl allt OK. Har sett att det ibland dyker upp någon förfrågan eller påpekande från programmet. Datorerna reagerar på minsta dammkorn eller hårstrå, med diverse konstiga felmeddelande som man också får ta med en nypa salt. Funkar allt man vill använda datorn till, så är ju saken klar. Skype kräver inte heller så mycket av datorerna. Så du kan lugnt tuta och köra. Kanske går dessa meddelanden att stänga av, jag tror det. Du får kolla på inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

emil-christer

Inget att bry sig om vad Skype säger. Funkar det bra när du använder Skype, så är väl allt OK. Har sett att det ibland dyker upp någon förfrågan eller påpekande från programmet. Datorerna reagerar på minsta dammkorn eller hårstrå, med diverse konstiga felmeddelande som man också får ta med en nypa salt. Funkar allt man vill använda datorn till, så är ju saken klar. Skype kräver inte heller så mycket av datorerna. Så du kan lugnt tuta och köra. Kanske går dessa meddelanden att stänga av, jag tror det. Du får kolla på inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

emil-christer

Tack för ditt svar Olle. Håller med dig om att funkar det så är det inget att bry sig om. Eftersom jag har mycket samtal med Skype känner jag att man inte kan fråga alla som ringer om hur det låter från mig och där ligger väl själva problemet. Jag har också samtal då min indikator på Skype kan ändra sig till det bättre vad gäller datorns snabbhet. Det fungerar alltså inte tillfredställande eller riktigt bra.

 

Jag kan jämföra med en annan dator som jag har och då är det alltid mycket bättre värde som visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Jag tycker Skype är ett strå vassare än MSN eller Windows Live Messenger som det nu heter, åtminsone vad beträffar ljudkvaliten på samtalen. Även video funkar bättre i Skype. Kör Skype både på XP Pro och i Windows 7 Ultimate och där är det likvärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...