Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

google sites! bra eller?


swikman

Rekommendera Poster

Jag såg att google har gratis hemsida, google sites. Kan detta vara en bra sida att börja med, att det är gratis låter lockande men men.

 

Jag har tankar på att göra en hemsida för familjen och syskon med lite bilder från våra träffar, kanske almanaka med födelsedagar och lite smått och gått, som till en början bara ska vara tillgänglig för oss själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att google har gratis hemsida, google sites. Kan detta vara en bra sida att börja med, att det är gratis låter lockande men men.

 

Jag har tankar på att göra en hemsida för familjen och syskon med lite bilder från våra träffar, kanske almanaka med födelsedagar och lite smått och gått, som till en början bara ska vara tillgänglig för oss själva.

 

Är man nybörjare kan det vara en bra sida, men tänk på att alla kan se informationen eftersom de publiceras på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan välja vilka som ska ha åtkomst till en webbplats i Google sites. Det ser ut så här:

 

626443.jpg

 

Däremot har jag ingen aning om hur bra Sites fungerar med foton och almanacka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är ägare till det man lägger ut på nätet, är det google i detta fall som får rättigheterna !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11.1 You retain copyright and any other rights you already hold in Content which you submit, post or display on or through, the Services. By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive licence to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content which you submit, post or display on or through, the Services. This licence is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.
http://www.google.com/accounts/TOS

 

Men du bör utgå från http://www.google.com/intl/sv/privacy.html och gå igenom det som den sidan länkar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...