Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows mail


Mats E.

Rekommendera Poster

Har köpt ny dator med Windows 7, men ser till min bedrövelse att Windows mail är borttaget. Hur gör jag för att kunna ta emot e-post på min befintliga e-post adress som jag har till min andra dator med Vista ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt ny dator med Windows 7, men ser till min bedrövelse att Windows mail är borttaget. Hur gör jag för att kunna ta emot e-post på min befintliga e-post adress som jag har till min andra dator med Vista ?

 

Windows Mail har ersatts av Windows Live Mail och måste laddas hem, men det är gratis. Du hittar det på http://download.live.com/wlmail/?mkt=sv-SE, där hittar du också Photogallery, Messenger och Movie Maker som också är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Mail har ersatts av Windows Live Mail och måste laddas hem, men det är gratis. Du hittar det på http://download.live.com/wlmail/?mkt=sv-SE, där hittar du också Photogallery, Messenger och Movie Maker som också är borta.

 

Men går det att ta emot e-post i Windows Live mail som skickas till mig på samma e-post adress som till Windows Mail i Vista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men går det att ta emot e-post i Windows Live mail som skickas till mig på samma e-post adress som till Windows Mail i Vista?

 

Det beror på om din leverantör av e-posten stödjer IMAP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men går det att ta emot e-post i Windows Live mail som skickas till mig på samma e-post adress som till Windows Mail i Vista?

Menar du att du vill ta emot mejlen på båda datorerna eller vill du numera bara ta emot mejlen på den nya datorn?

 

Ett alternativ till Windows Live Mail är Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du vill ta emot mejlen på båda datorerna eller vill du numera bara ta emot mejlen på den nya datorn?

 

Ett alternativ till Windows Live Mail är Thunderbird.

 

I och med att min dator med Vista och Windows Mail slutade att fungera igår, så måste jag med en annan dator(var och köpte en ny med Windows7 igår)kunna läsa och sända mina mail på min nuvarande e-post adress tills den andra blir reparerad,så det är alltså bara tillfälligt. Hur går jag då tillväga ? Min internetleverantör och som jag har e-posten från är Alltele.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erbjuder Alltele möjligheten att komma åt sina mejl genom webbläsaren, så kallad webbmejl? Om det bara gäller en kortare tid är det oftast enklast att använda det. För om du nu börjar läsa mejlen i ett mejlprogram på den nya datorn så ligger ju sedan dessa mejl på den datorn och det blir lite knepigt att sedan flytta över dem till den gamla datorn.

 

Men annars så kan du själv välja om du vill ha Windows Live Mail, Thunderbird, Opera eller något annat. De fungerar ungefär likadant som Windows Mail i Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att min dator med Vista och Windows Mail slutade att fungera igår, så måste jag med en annan dator(var och köpte en ny med Windows7 igår)kunna läsa och sända mina mail på min nuvarande e-post adress tills den andra blir reparerad,så det är alltså bara tillfälligt. Hur går jag då tillväga ? Min internetleverantör och som jag har e-posten från är Alltele.

 

Alltele har en guide för Windows Mail på http://www.alltele.se/files/file/pdf/guider/epost/kontrollera_windows_mail.pdf Windows Live Mail är uppbyggd på samma sätt så instruktioner bör inte skilja i alla fall i stora steg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Egentligen är det ju ingen större skillnad på Windows Mail eller Windows Live Mail och är man lite företagsam, kan man spara alla inställningar och kontakter mm som sedan går att importera i respektive program. Har man en gång gjort det i Outlook Express och sparat detta, så behövs inte många knapptryckningar för man är igång.

 

Ett tips till alla som köper ny dator med Windows 7 på eller byter upp sig.

 

Såg inte att förslaget, delvis redna fanns. Sorry!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...