Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte in i OS efter installering av Win7


Jesper, 16

Rekommendera Poster

Hallå! Fick hem en dator av en kompis som hade problem efter att ha försökt installera Windows 7 (Ultimate x64). (installerade över Winows Vista).

Installationen hade fungerat felfritt ända tills sista omstarten, då man egentligen ska komma in i själva operativsystemet, kommer det ett fönster som täcker hela skärmen "ERROR" och uppe i högra hörnet står det "Can not open file C:\RECOVERY.DAT"" (se bild). Det fungerade inte ens efter det att komma in i gamla Vista utan det hände samma sak.

Så när jag fick den provade jag först med att installera Windows 7 på nytt på en helt ny partition, men uten resultat, installationen fungerade felfritt tills sista omstarten så som han beskrev. Då provade jag att köra en recovery på Vista eftersom den hårddisken var orörd, det fungerade tills datorrn startades om, och man kom till samma "ERROR" -fönster.

På detta ERROR fönster kan man inte komma någonstans eller gå några andra steg, det enda man kan göra är att flytta pekaren.

 

Jag bifogar en bild på hur långt jag kommer då jag startar upp datorn.

 

(Bildbeskrivning)

1. Datorn startas upp "ASUS (datorn), Intel (Processorn)"

2. "Windows is loading files..."

3. Operativsystemet laddar "Microsoft Corporation"

4. Felmeddelandet: "ERROR", "Can not open file C:\RECOVERY.DAT"

626032_thumb.jpg

 

Om någon stött på detta innan eller har några förslag eller tips jag kan testa, SKRIV!!!

Är tacksam för all hjälp jag kan få!

 

Tack på förhand,

Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

 

Tack så mycket för tipset! den sista länken fungerade och jag kommer nu in i operativsystemet, MEN (det finns alltid ett men med elektronik) nu uppstår lite ytterligare problem.

Skärmen flimmrar ganska ofta, och ibland uppstår blue-screen med text(se bild).

Kommer också upp ett meddelande om drivrutinerna till grafiken, har installerat och uppdaterat till de senaste men hjälps inte :(

 

 

Hoppas de e nån som har en lösning till detta.

 

PS: har också provat att göra alla möjliga repairs till systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vad gäller Nvidia o grafiken, så om du lyckas komma igång, stäng av AERO gränsnittet, kan vara en bov i dramat.

 

Din Chrash dump!

Tyvärr är detta på engelska

http://www.sevenforu...ump-problem.html

Image path: \SystemRoot\system32\DRIVERS\NETw5s64.sys

Image name: NETw5s64.sys

update your BIOS and chipset drivers.

 

The direct cause of the crash is NETw5s64.sys having a little sleep (going inactive) to the point where the OS loses patience, but it's more difficult to tell whether the driver is just buggy, or whether the BIOS needs an update, or whether the NIC hardware is borked.

 

If all else fails, using a different NIC, (Network Interface Driver), (with a different driver), will almost certainly do the trick.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du berättar vad det är för datormodell så kan du få hjälp att hitta rätt drivrutin för det (trådlösa) nätverkskortet, om du behöver det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...