Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dator till dator nätverk trådlöst


schwarz

Rekommendera Poster

hej har hålet på att leka på lite med att skapa ett dator till dator nätverk trådlöst

har testat både i Windows 7 och i xp i Windows7 kan jag skapa ett nätverk och kan ansluta till det men det funkar inte

i xp kan jag inte ens skapa ett nätverk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan du berätta lite mer hur ditt nätverk ska se ut och vilka är de ingående komponenterna, datorer- vilka OS, skrivare och vilken typ av router.

Mvh

Mats H

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ett net verk man skapar uttan roter med det trådlösa nätverkskortet i datorn för att brygga vidare till trådlösa enheter vill kuna göra det både med en vindos7 dator och med en xp dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ett net verk man skapar uttan roter med det trådlösa nätverkskortet i datorn för att brygga vidare till trådlösa enheter vill kuna göra det både med en vindos7 dator och med en xp dator

Det är inte alla trådlösa nätverkskort (deras program) som stödjer så kallade ad-hoc-nätverk. Många kan bara kommunicera med en router eller liknande. Finns det inställningar för dina nätverkskort när det gäller ad-hoc-nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i windows7 har jag kylas skapa ett dator nätverk och anslutet till det men inte fått det att fungera i xp har jag inte lyckas skapa ett nätverk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...