Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
crummond

Playstation 3

Rekommendera Poster

Playstationägare har nog hört och sett att möjligheten att installera Linux har tagits bort med senaste uppdateringen. (http://www.idg.se/2.1085/1.307049/slutet-for-linux-pa-playstation-3). Detta gäller de som äger den äldre varianten av PS3 med OtherOS-stödet.

Jag var inte nöjd med detta, så jag kontaktade konsumentvägledaren i min kommun via e-post ang. borttagningen av linuxstödet i PS3 och idag blev jag uppring av dem.

Första steget som jag skulle ta, var att ta kontakt med återförsäljaren och klaga på produkten. Jag skulle kräva antingen kompensation eller en ny produkt med stödet (som inte finns). Gick inte detta, så skulle jag göra en anmälan till ARN, och hon tyckte att man faktiskt skulle pröva SONY i det här fallet. Hon ansåg också att jag som konsument har rättigheter även om det påpekas att ändringar i systemet kan ske, och att företaget inte får agera så. Vet inte om någon annan har blivit drabbad, men tänkte att det kanske finns möjlighet att göra något och, om inte annat, visa att man inte är nöjd med detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...