Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Prestanda


Nan

Rekommendera Poster

Hej!!

 

Om man bygger ett system med en client som jobbar mot en databas. Klienten kör ASP och kommunicerar med databasen (SQLserver) via COM object skrivna i VB. Hur uppnår man bästa prestandan för användarna.

När jag vill hämta, skicka och lagra data ska jag använda recordsets eller är det bättre med array?

Hur kommunicerar jag på snabaste sätt mellan ASP sidorna och ComObjekten?

Vad är det man ska tänka på när man bygger sådana system?

 

Tack

nan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror litegranna på exakt vad du vill åstakomma. Att skicka informationen som arrays är inte bra då det är ett väldigt statiskt och tungjobbat sätt. En lösning är att lägga all funktionalitet i databasen med SP´s och enbart använda connectionlösa recordsets för kommunikationen. Som svar på din andra fråga så är det enligt mina erfarenheter snabbast att lägga alla objekt i en transaktionsserver och instansiera så få objekt som möjligt i ASP-sidorna.

 

Du ska tänka på skalbarhet, att alla ojekt dör som dom ska och att helst inte spara objekt ASP-sidans instans.

 

 

We sent a man to the moon with a computer that had the power of a C64 fifty years ago, today we are booting windows with computers that are a 1000 times faster! Are we making progress???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...