Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Rippa cd i Windows7

lunken

Recommended Posts

Hej, jag har köpt en bärbar dator med Windows 7 och i inställningarna i media player kan jag bara ha 192kbit/s som högsta kvalite, det brukar väl gå ha åtminstone 256kbit/s som jag har i gamla datorn med XP? Någon som har tips?

Om du går in på options / fliken rippa / väljer mp3 i drop down menyn / sedan ska det gå att ställa in kvalitén på rippen med ett reglage längst ner. Ändå upp till 320 kbps ska det gå att använda.

Jag har gjort det men reglaget går bara att skjuta till 192kbit/s som är högst på skalan.

Det var väldigt konstigt. Har tyvärr ingen aning då hur jag ska hjälpa dig.

Någon annan här på forumet kanske har någon lösning?

Steve Gates

Jag har gjort det men reglaget går bara att skjuta till 192kbit/s som är högst på skalan.

Du måste välja Format MP3 under rippningsinställningar, då funkar det med 320 kbps.

Jag kollade igenom inställningsmöjligheterna nu igen och du har förmodligen råkat ställa formatet till windows media audio du måste ställa om det till MP3 för att du ska kunna få det i en högre upplösning än 192 kbps.

Tack för hjälpen, det var i formatet windows media audio så nu kan jag få högre, vad kör ni i för upplösning?

Tack för hjälpen, det var i formatet windows media audio så nu kan jag få högre, vad kör ni i för upplösning?

Minst 256 kbps men jag rekomenderar 320 kbps om du inte har väldigt ont om plats på hårddisken.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...