Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rippa cd i Windows7


lunken

Rekommendera Poster

Hej, jag har köpt en bärbar dator med Windows 7 och i inställningarna i media player kan jag bara ha 192kbit/s som högsta kvalite, det brukar väl gå ha åtminstone 256kbit/s som jag har i gamla datorn med XP? Någon som har tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på options / fliken rippa / väljer mp3 i drop down menyn / sedan ska det gå att ställa in kvalitén på rippen med ett reglage längst ner. Ändå upp till 320 kbps ska det gå att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort det men reglaget går bara att skjuta till 192kbit/s som är högst på skalan.

 

Det var väldigt konstigt. Har tyvärr ingen aning då hur jag ska hjälpa dig.

 

Någon annan här på forumet kanske har någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve Gates

Jag har gjort det men reglaget går bara att skjuta till 192kbit/s som är högst på skalan.

 

Du måste välja Format MP3 under rippningsinställningar, då funkar det med 320 kbps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade igenom inställningsmöjligheterna nu igen och du har förmodligen råkat ställa formatet till windows media audio du måste ställa om det till MP3 för att du ska kunna få det i en högre upplösning än 192 kbps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, det var i formatet windows media audio så nu kan jag få högre, vad kör ni i för upplösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, det var i formatet windows media audio så nu kan jag få högre, vad kör ni i för upplösning?

 

Minst 256 kbps men jag rekomenderar 320 kbps om du inte har väldigt ont om plats på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...