Just nu i M3-nätverket
Jump to content

TEKNISK INFO

zhivas

Recommended Posts

Hur i h..vete kommer jag vidare med blåskärm och teknisk info som följer? Kan ej göra ngt , kommer ej vidare alltid tillbaks till detta.

0x00000024(0x001902FE,0xBACEB4EO,0,BACEBIDC,0x89CFE889) snälla help me jag blir tokig

0x00000024: NTFS_FILE_SYSTEM

Innebär att det är något problem med filsystemet på hårddisken. Det kan bero på att det finns skador på hårddisken men finns även andra orsaker. http://www.aumha.org/a/stop.php

I vilket sammanhang får du blåskärmen?

Går det att göra något med datorn?

0x00000024: NTFS_FILE_SYSTEM

Innebär att det är något problem med filsystemet på hårddisken. Det kan bero på att det finns skador på hårddisken men finns även andra orsaker. http://www.aumha.org/a/stop.php

I vilket sammanhang får du blåskärmen?

Går det att göra något med datorn?

Hej, kollade in sidan och läste lite. Men grejen är att man kan inte göra något alls med datorn. Utan hur man än startar datorn så kommer man till blue screen.

Kommer BS upp vid starten eller? BS=BlåSkärm så du kommer inte ens till Windows?

Windows startar/rullar men bara 5sec sedan kommer BS. Den går inte heller att starta i felsäkert läge osv utan återvänder bara till BS

Tänkte göra en ominstallation men kommer ingenstans, går ej att starta från dvd direkt

Ok har du testat trycka eller hålla ner F8 när Windows startar så du kommer in i felsäkert läge? Eller så är det som jag hade det inte funkar starta alls. Vad står det för fil står det process1_intilaziton_failed eller nåt sånt? Filen står högst upp. Tryck ner F8 och sen längst ner tryck på inaktivera automatisk omstart vid systemfel.

Tänkte göra en ominstallation men kommer ingenstans, går ej att starta från dvd direkt

Har du ändrat i BIOS-inställningarna så att BIOS försöker starta datorn från DVDn i stället för från hårddisken?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...