Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta nätverkskort till annan dator


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Har en gammal dator som knappt fungerar, men den har 2 st nätverkskort B) : 1 på moderkortet och 1 annat internt (PCI).

 

Kan jag flytta det "extern-interna" (det som är kontaktat via PCI) till min nya dator? Måste jag fixa med drivrutiner och sådant då? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Har en gammal dator som knappt fungerar, men den har 2 st nätverkskort B) : 1 på moderkortet och 1 annat internt (PCI).

 

Kan jag flytta det "extern-interna" (det som är kontaktat via PCI) till min nya dator? Måste jag fixa med drivrutiner och sådant då? :huh:

 

Sitter det gamla nätverkskortet som du ska flytta externt och inte inbygggt i moderkortet så ska det fungera, det är inga problem att ha flera nätverksskort installerade. Du kan behövda drivrutiner, det är olika, men det är ofta lätt att installera och få tag i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre gick det inte så bra. När jag satt i det "nya" nätverkskortet så kunde inte Windows starta :( och datorn fick söka ca 10 minuter utan att hitta nåt fel. Men det rättade till sej igen efter jag stängt av och tagit ur kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...