Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta av skärm på bärbar dator.


dedde7

Rekommendera Poster

Hej!

Nej du kan inte avlägsna "locket", skärmen. I locket finns ytterligare komponenter som behövs för att datorn skall fungera!

Om datorn fungerar med extern skärm ändå, så är ju det bra.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nej du kan inte avlägsna "locket", skärmen. I locket finns ytterligare komponenter som behövs för att datorn skall fungera!

Om datorn fungerar med extern skärm ändå, så är ju det bra.

 

Mvh

Mats H

Jag vet men det är lite jobbigt att ha skärme på om den inte funkar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 17 tumsskärm som satt i en bärbar HP dator. På datorn med trasig skärm är 12 eller 13 tum tror jag. HP skärmen sitter inte i nån plast som det står HP på. Kan man ta bort plasten från den trasiga skärmen och sätta på den skärmen som inte har nån plast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är omöjligt att veta om de två delarna passar ihop. Det finns ingen standard för hur signaler ska skickas till skärmen i en bärbar dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta av skärmen, det är rätt så pilligt och 2 kablar kommer hänga ut om du inte kopplar bort dem från moderkortet men då måste du in och rota i själva datorn. Men funktionsmässigt funkar det med skärmen borta och en extern skärm. Lycka till!

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta av skärmen, det är rätt så pilligt och 2 kablar kommer hänga ut om du inte kopplar bort dem från moderkortet men då måste du in och rota i själva datorn. Men funktionsmässigt funkar det med skärmen borta och en extern skärm. Lycka till!

Mats

Jag har precis tagit sönder en gammal dator och tagit ut moderkortet och vet hur man gör , jag undrar ju bara om man isåfall kan ha en oskyddad skärm på den utan lock. Datorn kommer inte behövas flytta runt så det borde inte vara nåt konstigt med att skärmen är oskyddad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vad du menar med löst hängande. Jag har tagit ut skärmen som jag vill sätta på ur plast skalet som det stod HP på. Är det samma kontakt till moderkortet? Den kommer väl liksom att ligga ner där man lägger den eller? Eftersom den inte är uppsatt i några sådana där grejer som gör att man kan fälla upp och ner den? Är det samma kontakt till moderkortet på HP och DGC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag det rätt att du har en hel 17" LCD från en HP och att du vill koppla in den till en dator som har en trasig 12"/13" skärm?

 

Du har ju CCFL invertern som skall ha ström bland annat och det är mindre troligt att själva kabeln till LCD'N kommer att passa på moderkortet då det är olika märken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...