Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MINA MEST ANDVÄNDA FREEWARE.


ruben

Rekommendera Poster

DVD SHRINK 3.2 - Ett otroligt program, komprimerar en DVD9(upptill 8.5gb, DVD DL) till DVDR 4.7gb, utan nämnvärd kvalité förlust.

Den har även möjligheten att ta bort en del, som extra material, då blir kompressionen mindre. Läser in snabbt men tar 15 till 25 minuter att producera den nya.

 

AUDIOTOOLS(AT) AUDIO EDITOR - Ett avancerat program med ett gammalt gränssnitt. Jag har arbetat med sex Låtar på en gång. Ett sådant program kostar normalt pengar.

 

ANCHORFREE HOTSPOT SHIELD - Ett program som förändrar Ip-adressen, du blir Amerikan.

Nu kan du se alla geo-blockerade sidor för USA-CANADA, jag använder den när jag ska se livegolf på PGA. Även se “Price is Right” hos CBS.

 

AD-AWARE från Lavasoft. Har räddat mig flertalet gånger, speciellt mot Kinesiska program som har förmågan att starta i otid. Det har nyligen kommit ut en ny Freeware version. 14032010.

 

FREE SCREEN TO VIDEO från Koyotesoft, är ett fångst program, jag har inte stött på något den inte klarar att spela in.

 

COFFECUP FREE HTML EDITOR - Web editor som jag inte klarar mig ifrån, den har allt som jag behöver, för dom enkla sidor som jag gör.

 

IMGBURN - Litet brännarprogram, Bränner avbilder direkt. Finns att ladda ner svensk översättning. (Cynthia). För att klistra in filen kan du behöva ändra till Administratör läge.

 

SUBTITLE EDIT - En dansk kille som har tagit det bästa från en massa program o lagt dom i sitt eget program. Om man hittar en sub på ett annat språk så är det bara att översätta med Subtile Edit, men måste gå igenom resultatet det kan bli lite konstigt ex. Smoking Peace Pipe - Röka Rör.

 

FREE VIDEO CONVERTER från koyotesoft - Är den snabbaste Converter jag stött på, en video på 50 minuters spellängd tar ca 20-25 minuter och då ändrar man också Bildformatet(aspect ratio) från 4:3 till 16:9.

 

TVU-PLAYER - Visar en massa tv-kanaler från olika länder, Här har man CBS-Los Angeles nr 10018, 9 timmars skillnad. En massa sport kanaler Bland annat Danish Delight som sänder det mesta av dansk fotboll.

 

OUTSIDER.

UNIBLUE DRIVESCANNER 2009 - Det är inte helt Freeware men jag använder det för att kolla Drivers. Efter att ha scannat får man ett resultat i 3 Kategorier, jag bryr mig om bara “okej att uppdatera“(GRÖN). Där får du namnet på drivern, företaget som gör den, version du har, version som du ska byta till.

 

 

Kom ihåg att det finns en del program hos PFA-Programbanken

 

Tack för ni delar med er.

Vilka är era mest andvända program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...