Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator till min skärm


kiwi01

Rekommendera Poster

Hej!

Om jag skulle få för mig att köpa en ny 64-bitars dator - exempelvis denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3637587 - eller annan liknande, kommer den att funka ihop med min gamla Dell-skärm från 2003 som jag övrigt är nöjd med?

 

Och förresten, vad är det som egentligen är 64 bitars- är det operativsystemet Windows 7 eller är det CPU:n? Eller båda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den borde funka med din gamla skärm. Är det en platt skärm eller en gammal stor? Jag vet inte skillnaden med 64-bitars men skärmen borde funka eftersom det borde vara samma skärmkontakt.

mvh dedde7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om jag skulle få för mig att köpa en ny 64-bitars dator - exempelvis denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3637587 - eller annan liknande, kommer den att funka ihop med min gamla Dell-skärm från 2003 som jag övrigt är nöjd med?

 

Och förresten, vad är det som egentligen är 64 bitars- är det operativsystemet Windows 7 eller är det CPU:n? Eller båda?

Din skärm kommer att fungera.

 

Nya processorer är 64 bit. Men det går att köra 32 bits OS och program på en 64 bits processor. Ett 64 bits OS fodrar 64 bits processor. Det går att köra 32 bits program i ett 64 bits OS men för att fullt utnyttja 64 bits OS:et bör också programmen vara 64 bit. Ett 32 bits OS kan inte köra 64 bits program. Windows 7 finns både som 32 och 64 bit. Samma gäller Linux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på en sak till. Saknar alla moderna datorer faxmodem? Inte för att jag behöver faxa ofta men de gånger jag har gjort det har faxen verkligen varit räddaren i nöden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på en sak till. Saknar alla moderna datorer faxmodem? Inte för att jag behöver faxa ofta men de gånger jag har gjort det har faxen verkligen varit räddaren i nöden.

 

De allra flesta gör det men det går säkert att köpa ett instickskort och sätta in i datorn om du skulle behöva det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det finns två sätt att se på det här med 64 bitar och vad det till för, dels är det storleken på register och variabler i CPU:n där 64-bit helt enkelt ger CPU:n teoretiskt sett möjligheten att hantera dubbelt så mycket data på samma tid som den kan göra med 32 bitar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...