Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppet brev till högsta hönsen på Webhallen.


vinddraken

Rekommendera Poster

Ska börja med att säga att webhallen var en jättebra butikskedja med elektronik och varor till ett bra pris, har handlat där flera gånger och varit nöjd. Antagligen varför jag kände mig nöjd var nog för att de prylar jag handlat där har fungerat när jag har köpt dom. Sen fick jag en hp tx2000 i födelsedagspresent. Datorn fungerar perfekt utan krångel sen dag ett. Men det var en sak som inte fungerade och det var ExpressCard Sloten var helt död, när jag provade dvb-t mottagare som medföljde så konstanterade jag att sloten var död.

 

Provade med andra prylar hemma innan jag ringde supporten. Av gammal vana så gick jag igenom mitt eget felsöknings schema innan jag tog kontakt med supporten (även om detta var ett hårdvarufel så brukar de oftast be en kolla mjukvaran trots allt).

 

När jag ringde så förklarade jag att jag hade provat dvb-t mottagaren och hade då upptäckt att sloten inte fungerade, då bad de mig skicka in mottagaren. Jag protesterade eftersom det var inget fel på mottagaren utan det var fel på kortplatsen, fick som svar att det kan dom inte veta med säkerhet om det är mottagaren eller kortplatsen det var fel på. Efter lite fler protester så gav jag upp, lät dem kolla på kortet (eftersom jag bor i Karlstad så fick jag skicka per post), efter några veckor ringde någon från webhallen upp och sa att verkstan hade kommit fram till att ingenting var fel på kortet (irritationsmoment) och att jag fick skicka datorn så att de fick kolla på den.

 

Förvånansvärt gick den här biten smidigt till, en kille kom och hämtade upp datorn, några veckor senare fick jag tillbaka den i dörren. Med iver för att prova om allt fungerade som det skulle så hann jag knappt stänga dörren innan jag hade fått igång datorn, nu skulle jag prova ExpressCard Sloten mirakel! den fungerade! rotade i kartongen efter dvb-t mottagaren (besvikelse) den fanns inte med i sändningen, ringde upp Webhallen för att höra när min mottagare skulle komma. fick svar på att den skulle komma seperat, veckorna gick fick ingenting på posten, telefonen var tyst och mail kontot tomt.

 

Ringde tillbaka till Webhallen, tydligen hade någon på verkstaden slarvat bort min mottagare och eftersom det var en hp tillbehör så fick man vänta på att en reserv skulle komma med posten. Kände mig snopen men bad att få mail eller samtal när den var på väg.

 

Veckorna flöt på utan svar eller mottagare, ringde igen och det blev samma visa som förut. Efter 6 månaders väntan (och andra saker kom i vägen) ringde jag upp igen, samma sak igen, den var beställd och de väntade fortfarande, frågade om inte jag kunde få en likvärdig pryl från webhallen, spelade ingen roll om det stod hp eller inte, bara den fungerade. Fick ett tyvärr, jag fick lov att vänta.

 

Tiden flöt på sommar blev höst, sen vinter, vår igen har väntat nu i två år utan att jag får något mail eller samtal. Historien har bytts ut att de måste ringa och fråga verkstaden och hör av sig när de får veta vad som har hänt med min dvb-t mottagare. Men ingen ringer eller mailar tillbaka. Har försökt att prata med chefer utan att det har varit möjligt.

 

Jag gillar Webhallen, det gör jag men en sådan usel kundsupport får man leta efter!

 

Det här är ett sista desperat försök för att få något svar från er på Webhallen, för alla mail som finns att maila till er har inte fått något svar. Får väl sluta med en anmälan till konsumentombudsmannen men hot om det har inte ens fungerat tidigare. Hoppas att någon från webhallen läser åtminstonde det här, eller någon annan som kan hjälpa mig, för seriöst två år? Inte ens om man gick till Hp's huvudkontor, knacka på dörren be om en dvb-t mottagare och sen vandra hela vägen med den i handen fram till min dörr tar inte ens så här lång tid.

 

Mvh

 

David Larsson

 

Ps. Enligt HP så ska jag vända mig till min återförsäljare eftersom det är erat ansvar! Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte lägga dina kommentarer på Prisjakt och Pricerunner. Sannolikheten för en större genomslagskraft får du genom att använda de kanaler som köpare använder mest, prisagenter.

Har du varit i kontakt med Konsumentombudsmannen? Det finns en mycket kraftfull konsumentköplag som skyddar dig som konsument. En anmälan till ARN, Allmäna Reklamationsnämnden, kanske också har effekt. Jag har använt mig av ARN vid ett par tillfällen där jag inte fått rätt i ett köp genom att få leverantören att rätta till felen. Genom ARN har jag fått rättelse och mina köp tillrättagjorda.

 

Du hittar ARN här: www.arn.se

 

Det går bra att göra en anmälan via deras hemsida. Du rekommenderas dock att kontakta din Konsumentombudsman i din kommun först men det är inget krav från ARN.

Se till att ha allt väl dokumenterat om du skall driva ett ärende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...