Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Raderade filer kommer tillbaka efter omstart


hence

Rekommendera Poster

Har ett "mysigt" problem.

Om jag raderar filer från hårddisken och gör en omstart så dyker vissa filer och mappar upp igen.

Har testat att byta namn på dem, flytta dom, div. diskreparationsprogram men inget hjälper.

Detta gäller inte alla filer. Kollar man när filerna skapades så är det samma som när omstarten skedde.

I övrigt fungerar datorn som den ska.

Jag kör Windows Vista Business på en HP Compaq dc5750

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mappar och filer som något program (Windows) behöver så att det är det programmet som återskapar dem?

Eller menar du att det inträffar när du tar bort en av dina egna bilder?

 

-----------

Flyttar tråden från "Allmänt om datorer" till "Windows"

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna det gäller är personliga exempelvis jpg, mp3, psd, dok samt mappar.

Inte system- eller programfiler som har med windows att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något sync-program? Ett sådant som är till för att två mappar i datorn eller en mapp i datorn och en mapp på en extern hårddisk/nätverkshårddisk alltid ska innehålla samma filer, används för backup eller att för att alla filer även ska finnas på en bärbar dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, det var min tanke från början också men jag har inte hittat något sådant program!

(det är en beg. burk, inte jag som installerat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara bra att installera om datorn så att det inte ligger något skumt eller konstigt någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill helst inte blåsa hela burken.

Den funkar som sagt kanon förutom ovan "lilla" detalj.

Alla program och filer är helt seriösa. Det finns inga mysko program eller nerladdningar i burken, inga virus eller liknade. Jag jobbar professionellt med denna. Det måste vara en inställning någonstans.

 

Något annat tips tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Eftersom du arbetar "professionellt" med din dator, så har du ju säkert "back up" på alla dina datafiler.

 

Kan bara instämma med Cecilia, installera om datorn, ngn timmes jobb för att bli av med problemet.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...