Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omvandling av Mediafiler?


Spindelmannen

Rekommendera Poster

Spindelmannen

Någon som vet hur man omvandlar inspelade TV mediafiler från datorn till DVD som kan spelas i en vanlig DVD spelare?

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man omvandlar inspelade TV mediafiler från datorn till DVD som kan spelas i en vanlig DVD spelare?

Tacksam för hjälp.

 

Det finns en hel del program, använder du Windows Vista eller Windows 7 ingår ofta ett sådant program. Vanliga betalprogram är Roxio eller Nero. Det blir lättare om du skriver vad för dator du har och vad det är för format på filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ska du få en länk till ett program Free SONNE DVD creator

Det ska vara freeware, kolla så att ditt OPERATIVSYSTEM finns med, Verkar vara avancerat.Har ej provat för jag kör fel operativsystem har laddat ner det till en kompis.

Om det inte skulle passa så skulle jag söka på "edit dvd", "dvd creator", "video to DVd".

 

Jag andvänder AVS DVD AUTHoRING det är helt underbart,Kan få med 3,5 tim video på en dvd4,7gb.

Med lite fusk så kan man få 5 tim video på en dvd.

 

AVS programmen finns i paket( just 19 st, som ges support för) att köpa för en spottstyver, obegränsade uppdateringar, tillgång till alla nya program. AVS4YOU.com

 

Du kan även andvända Any Video Converter.

 

Där du kan lägga ihop filer Convertera dom till DVD Pal.mpg.(pal andvänder vi i nordeuropa). Men passa så du inte gör filen för stor så den inte får plats på en DVD. Kan inte bränna filen.

Min länk till informationen.

 

Nedladdnings sida Längst ner på sidan hittar du Free Any Video Converter.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du kan även försöka med WINDOWS DVD BRÄNNING - filerna som lägger till ihoplagda men bränns till DVD.

Begränsningen är 150minuter per dvd. Du behöver ochså CODEC-SAMLING, jag andvänder K-LITE CODEC.

 

Windows DVD Bränning finns i VISTA, Ska finnas i WINDOWS 7. Ska inte finnas till XP.

 

Tar lite lång tidmed decoding, encoding och bränning.

 

När jag andvände det var ca 1 1/2 år sedan, har andra program nu, så brände jag musikvideos fick plats med 33-35st på en DVD.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...