Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Program att slå ihop flera .avi-filer

Lighthouse

Recommended Posts

Letar efter ett bra gratisprogram som gör två (eller flera) .avi-filer till en enda (combined).

Ex.vis vis, julen01.avi och julen02.avi ska bli julen.avi.

Har någon tips på ett sådant program?

Använd Avi Demux: http://sourceforge.net/projects/avidemux/files/avidemux/2.5.2/avidemux_2.5.2_win32.exe/download

Load första filen och sen append den andra. Om du blir tillfrågad att använda smart rendering eller något sånt, välj Yes. Har aldrig använt programet men hört att det ska funka perfekt. Kom tillbaka med resultat eller eventuella frågor...

AVI MPEG WMV Joiner 2.0.1 - Ska vara lättandvänt och omtyckt.Har inte andvänt det ännu Men har laddat ner för o testa.

Har en del olika egenskaper, Kan slå ihop blandade format, ska vara Freeware.

AoA Video Joiner 2.0.3.2 freeware är ett annat väldigt likt.

Chick Video Joiner (Free) 1.25 freeware -väldigt omtyckt. Har ej provat något av dessa men har dom i datorn för att testa.

Själv andvänder jag Till filmer AVS VIDEO CONVERTER.

Kolla in erbjudandet om bra software många program med obegränsad uppdatering och tillgång till nya program hos AVS4you.com.Där får man en Video Editor som är mycket bra.

Till mina egna videos så andvänder jag Windows program som var med i VISTA-Windows Movie Maker.(live)

Något jag andvänder,

Eftersom jag köpte en HP så fanns det ett bra program på hårdisken POWER DIRECTOR-något vassare än windowsprogrammet.

Tack så mycket för era snabba och bra svar!

Testade både AoA Video Joiner och även AVI Demux och det funkade alldeles utmärkt, så jag kan rekommendera båda programmen. Visserligen "låser" dom datorn för bruk när man använder, men det beror säkert bara på att min dator är för klen för att orka med flera processer samtidigt.

Det enda som dessa program inte kunde uppfylla, och som verkar vara ett mysterium att lösa är detta ;

Vi har några roliga sekvenser på en .avi-fil som vi önskar "kopiera" att upprepas i en enda lång .avi-fil. Ex.vis skrattar.avi.

Lägger vi in skrattar.avi flera gånger i programmet Avi Joiner så blir det inte att filen dubbleras utan det blir bara en enda fil ändå, lika lång som originalet. Alltså, ingen dubblering. Har ni tips på hur man kan göra en slags loop av filmerna?

Tack så mycket för era snabba och bra svar!

Testade både AoA Video Joiner och även AVI Demux och det funkade alldeles utmärkt, så jag kan rekommendera båda programmen. Visserligen "låser" dom datorn för bruk när man använder, men det beror säkert bara på att min dator är för klen för att orka med flera processer samtidigt.

Det enda som dessa program inte kunde uppfylla, och som verkar vara ett mysterium att lösa är detta ;

Vi har några roliga sekvenser på en .avi-fil som vi önskar "kopiera" att upprepas i en enda lång .avi-fil. Ex.vis skrattar.avi.

Lägger vi in skrattar.avi flera gånger i programmet Avi Joiner så blir det inte att filen dubbleras utan det blir bara en enda fil ändå, lika lång som originalet. Alltså, ingen dubblering. Har ni tips på hur man kan göra en slags loop av filmerna?

Har du prövat med att först kopiera skrattar.avi med ett andra namn och sedan sammanfoga dem?

Har du prövat med att först kopiera skrattar.avi med ett andra namn och sedan sammanfoga dem?

Tack för tipset men tyvärr fungerade det inte.

Kopierade originalfilen till skratt01.avi, skratt02.avi, etc, men resultatet blir ändå bara ETT enda avsnitt i samma längd som ett avsnitt. Filstorleken dubbleras men däremot inte uppspelningstiden!!!

Vad kan detta bero på?

Testade också med .mpg filer, det blev samma resultat.

AoA Video joiner låste hela datorn så den fick jag avinstallera och rensa bort.

Chick Video joiner visade sig inte vara gratis heller (30 dagar) så den fick också tas bort.

Däremot fick jag tag på ett som heter CombiMovie, som verkar fungera men ändå inte.

Har ni fler förslag? Skulle bli väldigt tacksam och glad!

Jag har gjort det med AVS VIDEO REMAKER det är mycket bra Går att testa nedladdning från Avs4you.com.

En annan sida som kan vara intressant videohjälpEn sida där en hel massa video program samlas den andvänder jag en gång i månaden.Det du letar efter är video editor

AVS programmen är en Investering.

Lycka till

Jag har gjort det med AVS VIDEO REMAKER det är mycket bra Går att testa nedladdning från Avs4you.com.

En annan sida som kan vara intressant videohjälpEn sida där en hel massa video program samlas den andvänder jag en gång i månaden.Det du letar efter är video editor

AVS programmen är en Investering.

Lycka till

Tack, men inte heller det fungerade. Även om jag har filer som 001.avi, 002.avi, 003.avi etc. och sammanfogar dom, så ökar bara datamängden men det blir ändå bara 001.avi som spelas upp! Alltså, inget sammanfogas. Den här artikeln beskriver fler som inte får det att fungera heller.

Jag har testa med video Remaker och jag fick Ihop 15st videosnuttar från en o samma källfil, visserligen blir filen stor,men det är bara att ändra i en Converter(Filformatet).Och videons tidslängd ökar hela tiden.( ju mer Information filen ska lagra så ökar filstorleken).

Jag har testat ett program Any Video Converter Free, den slår ihop filer, men du måste ändra format(convertera), för att det ska funka, Du lägger till filerna eller enbart filen, många gånger.-håller ner ctrl och vänsterklickar filerna som ska läggas ihop, när det är klart så Högerklickar du, Klickar sammanfoga utmaningen. Dags att konvertera.( du måste innan välja ett format det finns en hel del att välja.)

Any video converter Information

Any video ConverterNedladdning längst ner på sidan.

Men jag har kanske missförstått Du kanske vill Ha en loop i filen, Men då kommer du till avancerade saker, och jag kan inte tänka mig någon VIDEO EDITOR som är gratis som kan det.

Jag gick igenom bara för ett års sedan en massa för att hitta något som passa mig men då skulle det Kosta Uppimot 3000kr Utan någon uppdatering.

Kolla programmen hos Videohelp.com Dom har en hel del bra att erbjuda. Och programbanken hos Pc för Alla har just nu ingen videoredigeringsprogram.

Lycka till.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...