Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart linje på skärmen

haannes

Rekommendera Poster

Imorse när jag startade datorn så helt utan anledning så finns det en svart linje som går från över kanten av skärmen till nedre, jag har försökt starta v-sync om det skulle hjälpa men det gjorde det inte. Ibland så kan den här svarta linjen försvinna men bara 1 mili sec typ.

Mitt grafikkort är SAPPHIRE Radeon X1550 använder alltså ATI.

Hjälp mig gärna, tack i förväg

lägger upp print på hur det ser ut. "har ritat dit svarta linjen eftersom det inte finns nån linje när man printar"

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Crapdator.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet att testa med en annan skärm eller ett annat grafikkort?

För att bli säker på om problemet ligger i skärmen eller grafikkortet. Eftersom det inte syns på en skärmdump så är det troligen något med bildskärmen.

Länk till kommentar

Har du möjlighet att testa med en annan skärm eller ett annat grafikkort?

För att bli säker på om problemet ligger i skärmen eller grafikkortet. Eftersom det inte syns på en skärmdump så är det troligen något med bildskärmen.

Jag provade byta skärm med min brorsa som har samma, jag flyttade min skärm till hans dator, fast svarta linjen var kvar. Så jag ska lämna in den på garantin. Trodde först det var nåt man kunde åtgärda, men tydligen verkar det vara nåt fel på skärmen.

Länk till kommentar

Känner igen problemet från en gammal bärbar dator jag har någonstans. Det blev ett flertal blåa streck lodrätt över skärmen men jag såg aldrig något så tjockt som ditt. Fick ta med den till OnOff där den köptes men garantin hade gått ut vid det laget... Hoppas det fixar sig med din garanti! :)

Länk till kommentar

Känner igen problemet från en gammal bärbar dator jag har någonstans. Det blev ett flertal blåa streck lodrätt över skärmen men jag såg aldrig något så tjockt som ditt. Fick ta med den till OnOff där den köptes men garantin hade gått ut vid det laget... Hoppas det fixar sig med din garanti! :)

Jag har också en bärbar dator med konstiga streck över skärmen så det inte går att se nåt :D :D :D :D :D

Men den gick inte söönder av sig själv och är gammal.

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...