Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köra Windows 7 x64 i XP mode - hur gör man?


Lighthouse

Rekommendera Poster

Eftersom det är stora problem med att få Flash Player att fungera som det ska i Windows 7 x64 (utan att hacka och lagga), så har jag läst att det eventuellt ska gå att förbättra genom att istället köra i XP mode.

 

Är det någon som har testat det och vet om det hjälper?

Att titta på Voddler är rena rama skämtet som det är nu!

 

Det är inga problem alls i vanliga fall att varken spela Call of Duty eller se på Web-tv med Windows Media Player (som SVT har valmöjligheten till), så datorn verkar klara höga grafikkrav och vi har mycket hög bandbredd enligt bredbandskoll.se.

 

Men så fort det kommer till att se något i Flash Player så börjar problemet, både i litet fönster och i full screen.

 

Är det Flash Player som är instabil för Windows 7 (både i skarp och BETA) eller varför har så många det här problemet? Hur man löser det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är stora problem med att få Flash Player att fungera som det ska i Windows 7 x64 (utan att hacka och lagga), så har jag läst att det eventuellt ska gå att förbättra genom att istället köra i XP mode.

 

Är det någon som har testat det och vet om det hjälper?

Att titta på Voddler är rena rama skämtet som det är nu!

 

Det är inga problem alls i vanliga fall att varken spela Call of Duty eller se på Web-tv med Windows Media Player (som SVT har valmöjligheten till), så datorn verkar klara höga grafikkrav och vi har mycket hög bandbredd enligt bredbandskoll.se.

 

Men så fort det kommer till att se något i Flash Player så börjar problemet, både i litet fönster och i full screen.

 

Är det Flash Player som är instabil för Windows 7 (både i skarp och BETA) eller varför har så många det här problemet? Hur man löser det?

 

Jag är lite osäker på hur du använder Voddler.

Jag har Windows 7 64-bitars i en av mina datorer. Jag har varit inne på Voddlers hemsida och tittat på trailern som ligger ute just nu (den med Sandra Bullock).

Jag har också varit hemma hos min särbo. Hon testade också att gå in på Voddler och titta på trailern. Även hon har Windows 7 64-bitars i den datorn hon använde för detta.

 

Varken hon eller jag har problem med att titta på trailern i Internet Explorer. Vi har IE8 installerade och vi har hämtat Flash Player på Adobes hemsida. Det är inte heller några problem när vi aktiverar fullskärm.

Jag vet inte om denna information är relevant för dig. Det är kanske först när du strömmar en hyrd film som problemen uppstår.

 

Flash Player fungerar fint för oss båda i såväl IE8 som Firefox. Som skrivet, vi båda använder Windows 7 64-bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderatorer kan radera inlägg. Nu efter flera dagar (jag har varit bortrest) så kan jag inte komma ihåg om jag har raderat något inlägg i denna tråd eller om det är någon annan moderator som har gjort det.

 

Jag raderar endast inlägg utan kommentar om de är dubbletter (dubbelpostningar), tomma eller likvärdiga med tomma. Med det senare menar jag inlägg som endast innehåller ett citat av ett annat inlägg eller en text likvärdig med något av följande:

 

Tagit bort

Ångrat mig

Skrev i fel tråd

Missförstått

 

Anledningen är förstås att tråden inte ska störas av sådant som är meningslöst och det vore förstås lika störande om det tillkom ett inlägg som bara innehöll texten "Tomt inlägg borttaget".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderatorer kan radera inlägg. Nu efter flera dagar (jag har varit bortrest) så kan jag inte komma ihåg om jag har raderat något inlägg i denna tråd eller om det är någon annan moderator som har gjort det.

 

Jag raderar endast inlägg utan kommentar om de är dubbletter (dubbelpostningar), tomma eller likvärdiga med tomma. Med det senare menar jag inlägg som endast innehåller ett citat av ett annat inlägg eller en text likvärdig med något av följande:

 

Tagit bort

Ångrat mig

Skrev i fel tråd

Missförstått

 

Anledningen är förstås att tråden inte ska störas av sådant som är meningslöst och det vore förstås lika störande om det tillkom ett inlägg som bara innehöll texten "Tomt inlägg borttaget".

 

Cecilia

Moderator

 

Inlägget som är raderat är ett inlägg skrivet av dig.

Om en annan moderator raderat ett inlägg skrivet av dig borde inte du då ha blivit informerad om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, om jag tog bort mitt eget inlägg så var det väl ett inlägg som inte blev bra, eller råkade hamna i fel tråd. Alltså ett inlägg som jag skulle ha redigerat bort innehållet i om jag inte var moderator och sedan anmäla för borttagning. Jag kommer inte ihåg. Om någon IDG-anställd administratör/moderator tog bort mitt inlägg av någon orsak så tror jag inte att de skulle meddela mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, om jag tog bort mitt eget inlägg så var det väl ett inlägg som inte blev bra, eller råkade hamna i fel tråd. Alltså ett inlägg som jag skulle ha redigerat bort innehållet i om jag inte var moderator och sedan anmäla för borttagning. Jag kommer inte ihåg. Om någon IDG-anställd administratör/moderator tog bort mitt inlägg av någon orsak så tror jag inte att de skulle meddela mig.

 

Du skrev i ditt inlägg att Flash Player inte fungerar i Windows 7 64-bitars.

Det är olyckligt att ett inlägg mitt i en tråd tas bort. Ett sådant förfarande gör tråden något underlig även om inlägget i sig kan innehålla lite fel.

Om alla inlägg som innehåller lite fel tas bort från trådar kommer trådarna att se märkliga ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett irrelevant och felaktigt inlägg utan svar. Jag måste ha fått lite kortslutning i hjärnan när jag skrev det. De flesta medlemmar redigerar sina inlägg när de upptäcker att de har gjort något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett irrelevant och felaktigt inlägg utan svar. Jag måste ha fått lite kortslutning i hjärnan när jag skrev det. De flesta medlemmar redigerar sina inlägg när de upptäcker att de har gjort något liknande.

 

Jag tolkar ditt svar som att det är helt okej att göra ett inlägg. När repliker kommer på inlägget kan man helt sonika radera det och ingen kan koppla vart svaren skall knytas till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fanns inget svar på mitt inlägg när jag tog bort det. Det finns fortfarande inget svar på mitt inlägg. Så varför göra en höna av en fjäder?

Varför gå på mig och inte gå på alla andra som redigerar inlägg som har besvarats i stället?

 

Det finns inga regler som säger att man inte får redigera ett inlägg som någon har besvarat och det finns inget i forumet som stoppar någon att redigera ett inlägg som någon har besvarat. Om du vill ha sådant så får du framföra det i "Support och felanmälan för Smart".

 

Jag har skrivit det förr, om du inte är nöjd med hur jag sköter mig som moderator så får du vända dig till Hampus Engstedt på IDG. Du kan ju be att få bli moderator i stället för mig så kan du försöka hålla ordning i forumet och tolka reglerna i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg i denna tråd kom efter ditt numera borttagna inlägg. Således är det besvarat.

 

För oss som inte är moderatorer går det inte att ta bort ett inlägg. Det går att radera texten i inlägget en det går inte att radera inlägget på det sätt som du gjort med ditt inlägg.

 

Avslutningsvis tackar jag dig för klargörandet i ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt första inlägg i den här tråden är ju helt klart ett svar till Lighthouse eftersom du citerar Lighthouses inlägg och skriver "du" när du menar Lighthouse, och är alltså inte ett svar på mitt inlägg.

 

Om man vill att ens inlägg ska tas bort så kan man anmäla det och skriva varför man tycker att det ska tas bort. Någon moderator kommer då att titta på det och se om det går bra att ta bort inlägget utan att tråden blir konstig eller obegriplig. Det förekommer då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fanns inget svar på mitt inlägg när jag tog bort det. Det finns fortfarande inget svar på mitt inlägg.

 

 

Mitt inlägg var ett svar till Lighthouse och ett svar på ditt inlägg. Du skrev att FlashPlayer inte fungerar i Windows 7 64-bitars. Jag svarade att det gör det och därmed är det ett svar på ditt inlägg också. Samtidigt undrade jag om trailer på Voddler kunde illustrera det problem som Lighthouse har.

 

Jag har citerat ditt föregående inlägg. Att det fortfarande inte finns svar på ditt inlägg beror på att du raderat det. Ingen kan längre koppla mitt svar till ditt inlägg eftersom ditt inlägg är raderat av dig. Samtidigt kan det inte heller bli fler svar på ditt inlägg eftersom ingen längre kan läsa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte den här tråden till för att Flash inte funka i W7 64 bitars? Ni sitter och pratar om inlägg finns det inte en annan tråd för det? Och i den här tråden är det nån som hela tiden håller på och röstar ner cecilac och röstar upp åge ns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte den här tråden till för att Flash inte funka i W7 64 bitars? Ni sitter och pratar om inlägg finns det inte en annan tråd för det? Och i den här tråden är det nån som hela tiden håller på och röstar ner cecilac och röstar upp åge ns.

 

Åge har över 100 poäng, och systemet har bara funnits sedan januari och Cecila ligger runt 0. Lite konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg var ett svar till Lighthouse och ett svar på ditt inlägg.

Då får du nog vara tydligare i fortsättningen med vilka inlägg du svarar på så att det framgår.

 

Du skrev att FlashPlayer inte fungerar i Windows 7 64-bitars. Jag svarade att det gör det

Jag vet att Flash Player fungerar i 64-bitars Windows 7, under förutsättning att det gäller 32-bitars Internet Explorer och inte 64-bitars för Adobe har väl fortfarande inte kommit med någon 64-bitars Flash Player.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte den här tråden till för att Flash inte funka i W7 64 bitars? Ni sitter och pratar om inlägg finns det inte en annan tråd för det? Och i den här tråden är det nån som hela tiden håller på och röstar ner cecilac och röstar upp åge ns.

Ja, kanske skulle ta och flytta bort de inlägg som inte gäller den ursprungliga frågan till en separat tråd. Vad sägs om det?

 

Åge har över 100 poäng, och systemet har bara funnits sedan januari och Cecila ligger runt 0. Lite konstigt.

Det finns några medlemmar som har satt i system att sätta plus resp. minus på alla inlägg de ser från Åge resp. mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åge har över 100 poäng, och systemet har bara funnits sedan januari och Cecila ligger runt 0. Lite konstigt.

Ja det är väldigt konstigt tycker jag :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kanske skulle ta och flytta bort de inlägg som inte gäller den ursprungliga frågan till en separat tråd. Vad sägs om det?

 

 

Det finns några medlemmar som har satt i system att sätta plus resp. minus på alla inlägg de ser från Åge resp. mig.

Cecilia det första du skrev tycker jag du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åge har över 100 poäng, och systemet har bara funnits sedan januari och Cecila ligger runt 0. Lite konstigt.

 

Du får gärna utveckla ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...