Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC för alla, bara för windowsanvändare?


Kent#1

Rekommendera Poster

Sent 70-tal (tror jag det var) så började jag läsa Microdatorn,tyvärr försvann den för ett par år sedan.

PC för alla har jag nog läst nästan alla nummer av fram till nu, prenumererat från tidigt 2000-tal tror jag.

 

Citat från Wikipedia:

"PC-modeller är idag den absolut dominerande datortypen i hem och på kontor och en majoritet kör operativsystemet Microsoft Windows,

men andelen Mac OSX- och GNU/Linux-användare är inte obetydlig."

Slut citat.

 

Av detta lär man sig att en PC faktiskt kan ha andra operativsystem än Microsoft Windows.

PC för alla känns som en tidning endast för windowsanvändare.

Alla tester och reportage är underförstått utförda med windows, men hur fungerar det med andra operativsystem.

 

Själv tillhör jag den snabbt växande skara som använder både Windows och Linux.

 

Ett mer beskrivande namn på tidningen "PC för alla" vore "Windows-PC för alla" :rolleyes:

 

Jag börjar fundera på om PC för alla är rätt tidning för mig.

 

Hoppas att du som läser det här tycker till, ska "PC för alla" vara just PC för alla och behandla andra operativsystem än windows.

Kompetensen finns säkert inom IDG, det är nog mest en fråga om vad läsarna vill.

Jag inser att det är inte många som kommer att läsa detta inlägg, men svara vad du tycker om detta.

 

Länge leve papperstidningen. :)

 

Den här tråden kan leva länge. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sent 70-tal (tror jag det var) så började jag läsa Microdatorn,tyvärr försvann den för ett par år sedan.

PC för alla har jag nog läst nästan alla nummer av fram till nu, prenumererat från tidigt 2000-tal tror jag.

 

Citat från Wikipedia:

"PC-modeller är idag den absolut dominerande datortypen i hem och på kontor och en majoritet kör operativsystemet Microsoft Windows,

men andelen Mac OSX- och GNU/Linux-användare är inte obetydlig."

Slut citat.

 

Av detta lär man sig att en PC faktiskt kan ha andra operativsystem än Microsoft Windows.

PC för alla känns som en tidning endast för windowsanvändare.

Alla tester och reportage är underförstått utförda med windows, men hur fungerar det med andra operativsystem.

 

Själv tillhör jag den snabbt växande skara som använder både Windows och Linux.

 

Ett mer beskrivande namn på tidningen "PC för alla" vore "Windows-PC för alla" :rolleyes:

 

Jag börjar fundera på om PC för alla är rätt tidning för mig.

 

Hoppas att du som läser det här tycker till, ska "PC för alla" vara just PC för alla och behandla andra operativsystem än windows.

Kompetensen finns säkert inom IDG, det är nog mest en fråga om vad läsarna vill.

Jag inser att det är inte många som kommer att läsa detta inlägg, men svara vad du tycker om detta.

 

Länge leve papperstidningen. :)

 

Den här tråden kan leva länge. ;)

 

Jag har prenumerat på tidningen i flera, av operativssystem är det mest Windows men även andra it-produkter som inte har med datorer att göra som kameror, reportage och annat medverkar. Macdatorer har också testats ett antal gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag slutat använda Windows för drygt 5 år sedan. Men PC använder jag, men med Linux som OS. För tillfället har jag 64b Mandriva Free 2010.

Det jag saknar är tester av hårdvara med linux. Hemma har vi 6 datorer, som alla kör Linux, 4 stationära och en netbook och en bärbar. Den äldsta stationära (Pentium 200 MHz anno 1995) används som router och brandvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...