Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer startar av sej självt sen kommer musik från ingenstans


raggartufsen

Rekommendera Poster

raggartufsen

Ett skumt fenomen har börjat i min dator efter att jag formaterade den.

 

Har både Explorer 8 och Firefox installerat, det senare som standard.

 

Helt plötsligt när jag surfar med Firefox så kommer det upp en grå ruta som säger att jag kör inte Explorer som standard och frågan om jag vill göra detta !

När jag klickar Nej och stänger rutan så börjar det plötsligt spela musik i bakgrunden, låter som ett spel av nåt slag. (Har även testat att svara JA)

 

Fastän jag stänger ner ALLA öppna fönster, startar aktivitetshanteraren och ingenting är igång så fortsätter musiken?

Kollar i prosseser och ser att Explorer använder galet mycket ?

 

Ända sättet att få det att sluta är att stänga av internet !

 

 

Kör Norton 360 och den har visserligen hittat en massa trojaner och backdörrar, men dom ligger i karantän (Har tyvärr ingen aning om vart Norton hittat dom, så jag kan liksom inte åtgärda dom eller få reda varför jag har dom i datorn och hur dom kommit in)

 

 

Kört fullständig genomsökning och nu hittar inte Norton nåt.

 

Är detta ett virus eller vad ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att det fortfarande finns skadliga program i datorn som härjar. Med tanke på att Norton har hittat en massa trojaner och bakdörrar så är det nog bäst att formatera och installera Windows och program på nytt. En bakdörr innebär ju att någon ute på internet har fått möjlighet att komma in i din dator och det är ju svårt att veta vad de har ställt till med.

 

-----------

Flyttar tråden från "Allmänt om datorer" till "Virus och säkerhetsfrågor"

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raggartufsen

Puh, det var väl lite så jag tänkte också....

 

Bara så jobbigt att behöva formatera igen, tar ju en evighet att få ihop allt med nya uppdateringar, servispack 1 och 2 osv.

 

Borde finnas ett program som känner av att det fattas så allt installeras på en gång.....Rassel bara *s*

 

 

Tack för ditt svar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...