Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tv-sticka förLinux finns det?


hottiz

Rekommendera Poster

tänkt fixa tv påmin eee900

men hittar bara win-baserade

tv stickor...nån som vet

om Linux-stickor finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

kjell finns ju i stan...ska kolla

men besvärligt ju adda filer i Linux

skulle upgradera openoffice fick ge upp

då man måste skriva rätt kommandon på rätt

plats o kunde inte det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga till filer är inte svårare än i Windows. D kan göra det i den grafiska filhanteraren (Dolphin, Konqueror eller Nautilus) på samma sätt som i Windows utforskare. Eller på samma sätt som i Windows Cmd med cp kommandot. För att lägga till en fil i en annan katalog än din hemkatalog måste du vara root eller använda sudo , gksudo eller kdesu. Vilken distribution använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag använder Hauppages Nova-T USB stick och den fungerar direkt med Linux, du behöver inte hålla på med firmware m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara instämma med föregående, har du bara en någorlunda ny Linux kernel så stöds en uppsjö olika TV-kort.

 

Jag kör Ubuntu 10.04 och har ett Pinnacle PCTV Nano Stick. Det var bara att plugga in. Jag gjorde det sedan enkelt och valde "Me-TV" från Ubuntu Software Center. Det mesta funkar, elektronisk programinformation etc. Däremot funkar inte Text-TV, men det kanske Me-TV inte stödjer.

 

Det finns flera bra resurser på nätet, ex http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Main_Page. Där kan du se stöd för olika kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...