Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tjatig säkerhetsuppdatering


swedefloyd

Rekommendera Poster

Vet inte vad som hänt.

Men varje gång jag startar datorn så dröjer det inte länge förrän följande medelande om säkerhetsuppdatering kommer.

Eller rättare sagt den lilla gula skölden nere till höger,dyker upp om att det finns nya uppdateringar att hämta.

 

Och nu så har jag uppdaterat följande fil ett otal gånger "Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB971657)".

Men varje gång som jag som sagt var startar datorn, så dyker samma sak upp.

Har kollat på windows updatesida, där man kan granska uppdateringshistorik. Och där står det att uppdateringen lyckats.

Även kollat klockan på datorn, och den går rätt.

 

Vad göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Kör en diskkontroll och har du inte defragmenterat datorn på länge, kan det vara läge. Innan du gör allt det här, kan du ta hem CCleaner och städa alla temporära internetfiler mm, du bör även städa registret och reparera eventuella fel.

 

Ta hem CCleaner - Slim längs ner på denna sida.

 

http://www.piriform....ccleaner/builds

 

Du kan ju även göra en systemåterställning till innan, det här problemet med uppdateringen började. Vissa uppdateringar kan spöka och särskilt om de egentligen inte behövs. Man tar ju bara hem de som rekommenderas. Uppdateringar kan oftast också hämtas manuelt.

 

Du väljer själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt se om om tipset av Mats H i inlägget //eforum.idg.se/topic/218731-uppdatering-1-av-1-slutfors-inte/page__view__findpost__p__1084668 hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...