Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlook 2003

ebo

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Du kan prova att installera om programmet som du öppnar jpg-bilder med.

Även om det fungerar att öppna jpg-bilder som ligger på annan plats än i eposten.

Du kan prova att installera om programmet som du öppnar jpg-bilder med.

Även om det fungerar att öppna jpg-bilder som ligger på annan plats än i eposten.

Hej igen, när jag köpte datorn var jpg-bilder installerade. Hur skall jag ominstallera programmet och var någonstans ligger detta - i vilken mapp? Kan Du upplysa mig lite mer om detta? Tack.

Om du lägger (eller har) en jpg-bild i någon mapp och så högerklickar på den och väljer Öppna med - Välj standardprogram. Vad har du då för alternativ att välja på?

• 2 weeks later...

Om du lägger (eller har) en jpg-bild i någon mapp och så högerklickar på den och väljer Öppna med - Välj standardprogram. Vad har du då för alternativ att välja på?

förlåt att jag svarar först nu. med högerklick öppnar sig: Importto Adobe Photoshop Album Starter - Adobe Photoshop Windows - Microsoft Picture Manager - Inställningar/Desktop/ egna bilder ...jpg! kan inte hittas. Vill Du göra en ny mapp? Ja/nej/avbryt. en jpg-bild kan jag inte öppnamen klickajag på "preview" öppnar sig bilden i programmet "windows-bild och Fax. Det betyder något är fel i programmet. Vad kan man göra nu? Tack för all Din hjälp.

Är du verkligen i "Öppna med" - "Välj standardprogram"? Vilken Windows-version gäller det?

Är du verkligen i "Öppna med" - "Välj standardprogram"? Vilken Windows-version gäller det?

Version XP med SP3. Välj standardprogram finns inte, vad menar Du med detta?

Okej, XP. Hur var det nu det såg ut där? Kanske "Öppna med" - "Välj program"? Eller vad finns det att välja på i undermenyn till "Öppna med"?

Okej, XP. Hur var det nu det såg ut där? Kanske "Öppna med" - "Välj program"? Eller vad finns det att välja på i undermenyn till "Öppna med"?

Vid "välj program" öppnar sig bara: Editor: mapp C:\dokument och inställningen\desktop\egna - bilder \jpg kan inte

hittas, vill du göra en ny mapp?ja,/nej/avbryt. Windows visningsprogram för bild och fax går inte att öppnar överhuvudtaget. - lägg inte så mycket job på detta här, jag klarar mig också. Jag tackar Dig redan för alla goda råd Du gav mig under alla år.

När du högerklickar på en jpg-fil kan du välja alternativet Egenskaper.

I rutan som då visas står det vilket program som används för att öppna filen.

Klickar du på knappen [Ändra...] så bör du få upp en lista där du kan välja ett annat program.

Du kan t.ex. testa med Paint för att se om det gör någon skillnad.

När du högerklickar på en jpg-fil kan du välja alternativet Egenskaper.

I rutan som då visas står det vilket program som används för att öppna filen.

Klickar du på knappen [Ändra...] så bör du få upp en lista där du kan välja ett annat program.

Du kan t.ex. testa med Paint för att se om det gör någon skillnad.

Först vill jag tacka för svaret. Jag öppnade med paint och det gick jättebra. Nu har jag en fråga till:

Windows visningsprogram för bild och fax går inte att öppnar överhuvudtaget. Vet Du något om detta?

Först vill jag tacka för svaret. Jag öppnade med paint och det gick jättebra. Nu har jag en fråga till:

Windows visningsprogram för bild och fax går inte att öppnar överhuvudtaget. Vet Du något om detta?

Microsoft har följande lösning på problemet.

Klicka på Start och välj Kör...

I rutan skriver du regsvr32 %systemroot%\system32\shimgvw.dll och klickar på [OK].

Rutan som dyker upp bekräftar att kommandot är utfört. Klicka på [OK].

Länk till Microsofts sida (på engelska): http://support.microsoft.com/kb/921048

Microsoft har följande lösning på problemet.

Klicka på Start och välj Kör...

I rutan skriver du regsvr32 %systemroot%\system32\shimgvw.dll och klickar på [OK].

Rutan som dyker upp bekräftar att kommandot är utfört. Klicka på [OK].

Länk till Microsofts sida (på engelska): http://support.microsoft.com/kb/921048

Först vill jag tacka Dig för Ditt råd, allt funkade bra.

Har Du något råd för mitt gamlaproblem med JEPG-bild? om jag klickar med höger på en bild Vid "välj program" sedan klickar på egenskaper då öppnar sig bara: Editor: mapp C:\dokument och inställningen\desktop\egna - bilder \jpg kan inte hittas, vill du göra en ny mapp?ja,/nej/avbryt.

Kan man lösa detta problem?

Först vill jag tacka Dig för Ditt råd, allt funkade bra.

Har Du något råd för mitt gamlaproblem med JEPG-bild? om jag klickar med höger på en bild Vid "välj program" sedan klickar på egenskaper då öppnar sig bara: Editor: mapp C:\dokument och inställningen\desktop\egna - bilder \jpg kan inte hittas, vill du göra en ny mapp?ja,/nej/avbryt.

Kan man lösa detta problem?

Jag förstår inte riktigt.

Du högerklickar på en bild, väljer "Öppna med" och sedan "Välj program". Får du inte upp en ruta då där du kan välja t.ex "Visningsprogram för bilder och fax" eller "Paint"?

Jag hittar inget alternativ "Egenskaper" där. Det hittar jag bara direkt efter jag högerklickat på en bild.

Hänger detta problem ihop med problemet att öppna jpg-filer från Outlook eller är det löst?

Jag förstår inte riktigt.

Du högerklickar på en bild, väljer "Öppna med" och sedan "Välj program". Får du inte upp en ruta då där du kan välja t.ex "Visningsprogram för bilder och fax" eller "Paint"?

Jag hittar inget alternativ "Egenskaper" där. Det hittar jag bara direkt efter jag högerklickat på en bild.

Hänger detta problem ihop med problemet att öppna jpg-filer från Outlook eller är det löst?

Tack för all Din hjälp. Vi glömmer allt, jag klarar mig. Allt annat funkar bra nu. tack igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...