Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VGA till VGA visas bara i 4:3 format


bobb-65

Rekommendera Poster

Kopplade min nya Sony vaio VGN-NW21JF lapptopp till min tv Samsung LE40A557P2C via VGA (datan har bara VGA) men får bilden i 4:3 format, dvs bilden fyller inte ut hela tv-skärmen utan man får två svarta ränder på sidorna. Försökte med alla möjliga inställningar på datan.. Någon som vet om det går att få hel skärm (16:9) via VGA? Kan jag göra nånting med tv inställningar? Bobban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara antingen TV:n eller datorn. Ser det ok ut på TV-skärmen? Ikoner och text är inte ihoptryckta? Är det inte det, så borde det vara grafikläget i den bärbara du behöver justera. Detta gör du i bildskärmsinställningar.

Ser det däremot lite "fel" ut på TV:n, så kanske du får leta efter en knapp på fjärrkontrollen, där du kan ändra formatet. På min så heter det ASPECT, men vet ej hur det är på din Samsung. Heter P. Size på Samsung-fjärren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara antingen TV:n eller datorn. Ser det ok ut på TV-skärmen? Ikoner och text är inte ihoptryckta? Är det inte det, så borde det vara grafikläget i den bärbara du behöver justera. Detta gör du i bildskärmsinställningar.

Ser det däremot lite "fel" ut på TV:n, så kanske du får leta efter en knapp på fjärrkontrollen, där du kan ändra formatet. På min så heter det ASPECT, men vet ej hur det är på din Samsung. Heter P. Size på Samsung-fjärren.

 

Så enkelt det kan vara när man kan! Du hade rätt, ikoner var ihopyckta och jag ändrade formatet på tv-fjärrkontrolen ( P-SIZE ). Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...