Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatera till Win 7 eller vänta på sp1


pcc48

Rekommendera Poster

Hej!

Har haft min bärbara nu i 5 mån med Win Vista och har aldrig haft några problem.

 

Nu till min fråga, jag fick uppdateringen till Win 7 för ca: 2 mån.ska jag uppdatera nu

eller ska jag vänta till SP 1 släpps, har läst att det finns vissa problem typ batteritiden.

 

Tacksam för sv svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär nog dröja innan SP1 kommer. Så många uppdateringar har ännu inte släppts att det finns orsak till en SP1 till Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar Ågne N och Cecilia.

Jag väntar nog ett tag till och ser vad som händer.

Min fråga kanske blev lite fel eftersom ni bara svarade på Win 7 inte om jag skulle köra vidare med Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en smaksak, det är inget större problem med vare sig Vista eller Windows 7.

 

Det kan ju vara praktiskt att byta innan garantitiden gått ut så att du har support om det skulle bli något krångel med drivrutiner eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på vad jag tycker om Windows Vista kontra Windows 7 skulle jag aldrig tveka att uppdatera om jag redan hade fått Windows 7 till en dator jag köpt med Windows Vista.

Windows XP är ett mycket bra operativsystem, tycker jag. När jag köpte min bärbara låg Windows Vista i den. Ju mer jag jobbade med datorn desto mer avskydde jag Vista. Nu kör jag Windows 7 på min stationära också, förutom att jag har kvar min XP-installation och Vista på min bärbara. Windows 7 är som att plocka russinen ur XP och Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...