Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SNÄLLA! Hjälp mig, jag blir galen!!


helium901

Rekommendera Poster

Hej! Tack du som läser detta och faktiskt planerar att hjälpa mig!

Här är mitt problem:

 

Jag älskar att spela datorspel, Problemet är att jag har (På ren svenska) en riktig SKIT-DATOR!

Det är en Toshiba Laptop, Och JAG VET att ni kommer att säga att man helst inte ska spela på en bärbar dator och att man istället ska köpa en ny!

 

Men nu är situationen sådan att jag inte har ett öre över för en ny dator (eller i alla fall en stationär gamer-dator som jag vill ha)

 

Jag har fixat lite och kommit fram till att det som min dator brister på är Grafik-kortet!

Jag tror att det har för lite minne eftersom att det "laggar" när jag T.EX. kommer i närkamp med någon eller tittar ut över en stor bana med mycket texturer.

Nu undrar jag vad jag kan göra UTAN att behöva byta ut en massa delar i min dator!

 

Här är lite info om dinosaurien:

Datorn:

Windows Vista Home Premium

Service Pack 1

 

TOSHIBA

 

RAM: 2 G

Processor: Intel® Pentium® Dual CPU T2310 @ 1.46GHz 1.47 GHz

32-bitars System

 

OBS!!! : Här är en väldigt användbar bild som tydligt visar att det är grafik-kortet som brister: http://img715.imageshack.us/img715/4325/cyrisystemrequirementsl.png

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bärbara datorer som det fungerar att spela med men de har bättre grafikenhet än Mobile Intel 965 Express Chipset. Tyvärr så går det inte att förvandla en grafikenhet till något bättre bara så där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, lägg in SP 2 – det gör skillnad.

 

Din minnesmängd och processor räcker till väldigt många spel om än kanske inte de nyaste och tyngsta (men det finns ju massor med gammalt gott som man ändå aldrig hinner spela).

 

Drivrutinen för grafikkortet är ofta helt avgörande, vilket grafikkort det än må handla om. Jag föreslår att scanna datorn med 3DP Chip och testa den drivrutin som programmet föreslår. Har funkat kanon för de bärbara som jag själv har testat programmet på. Nu senast gav programmet lösningen för grafikfel i World of Warcraft... på en bärbar med "Intel GMA".

 

Eller gå direkt till Intel för en uppdaterad drivrutin:

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=17407&ProdId=2800&lang=eng

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

byt till windows 7 eller windows xp, vista är dåligt med spel, den kräver mycker resurser som du inte har. Du kommer märka skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...