Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Volume shadow copy service


PCdummy

Rekommendera Poster

Det har hänt något med min dator på sista tiden. Jag får bland annat meddelandet:

"The Volume Shadow Copy Service cannot be started. Please restart the client or reinstall."

 

Jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Vet inte ens vilket program det handlar om och vilka konsekvenser felet får.

 

Jag kör Vista Home Premium SP2.

 

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Volume Shadow Copy är en tjänst som t ex används när det skapas en systemåterställningspunkt. Systemåterställning är en slags ångra-funktion för Windows som man kan använda t ex om man råkar klanta till det med Windows-inställningar och inte kommer ihåg hur det var inställt förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Volume Shadow Copy är en tjänst som t ex används när det skapas en systemåterställningspunkt. Systemåterställning är en slags ångra-funktion för Windows som man kan använda t ex om man råkar klanta till det med Windows-inställningar och inte kommer ihåg hur det var inställt förut.

 

Tack för det!

Men hur gör jag en omstart eller en ominstallation? Av vad?

Vilka inställningar är det menar?

 

Vilka konsekvenser får felet? Betyder det att jag inte skapar systemåterställningspunkter? Det är ju i så fall allvarligt....Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att det betyder att det inte skapas några systemåterställningspunkter.

 

Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster

Leta upp Volume Shadow Copy i listan och dubbelklicka på den. Tryck på knappen Starta. Får du något felmeddelande eller går det bra att starta tjänsten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...