Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDG:s stavning stämmer ej...


Chakotay

Rekommendera Poster

  • 2 years later...

Visst, det ser inte snyggt ut men samtidigt så måste inse om att det är ett solklart fall av slarvfel.

 

Tycker det är betydligt mer bedrövligt där man ser att ett stavfel beror okunskap. Förra sommaren höll jag på att sätta morgonkaffet i halsen. På förstasidan i Östgöta Correspondenten stod det med stor, fet stil:

"Mer katter hemlösa i år"

 

Det ser RIKTIGT ILLA UT!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starre har en en viktig poäng - stavfel kan vara slarv, dyslexi och allmänt dålig utbildning. Dålig grammatik bland de som SKALL behärska det är däremot något jag stör mig på, framförallt dessa små baby-journalister som sitter på kvällstidningarna. Krävdes det inte 5.0 i det gamla betygssystemet förut för att komma in på journalistlinjen? Uppenbarligen var det bara 5.0 i asslicking som krävdes, för vad jag kan se är det få skribenter idag som behärskar ett korrekt svenskt språk. Skäms åt hela journalistkåren för deras falska elitism!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet! Värt en poäng så därför fick du också en!

 

Vad vi ser är en ny generation journalister på frammarsch. Unga och naiva är vad de är. Att bli kulturskribent på Dagens Nyheter är deras högsta dröm.

 

Att hålla på "gamla konservativa språkregler" anser de är omodernt. Nej, medelklassvänsterssnobbism är vad det handlar om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...