Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows hjälpfiler


Licknatte

Rekommendera Poster

Hej !

 

När jag startar hjälpen i Windows XP så saknas filen "marscore.dll" som erfordras för att hjälpprogrammet skall starta. Har fått tag i filen men vet inte var den skall placeras.

 

Har en Dell-dimension 8300.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

När jag startar hjälpen i Windows XP så saknas filen "marscore.dll" som erfordras för att hjälpprogrammet skall starta. Har fått tag i filen men vet inte var den skall placeras.

 

Har en Dell-dimension 8300.

 

Efter lite sökande på Internet bör den ligga i C:\windows\System32\

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite sökande på Internet bör den ligga i C:\windows\System32\

Har prövat med system32-mappen, funkade inte, skall pröva med undermapparna i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du startar väl om datorn efter att du har placerat filen i mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du startar väl om datorn efter att du har placerat filen i mappen?

Startat om har jag gjort, ingen skillnad.

 

Mitt egentliga problem är att jag helt plötsligt fått svart skärm när jag borde få inloggningsbilden. Det funkar med felsäkert läge och jag tänkte då leta fram en återställningspunkt, vilket tydligen inte går utan att hjälpen fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt med tipsen men lyckas inte få det att funka. Det är kanske nått jag inte förstår antar jag.

 

Om jag skall göra en felsökning av grundproblemet med att jag bara kommer in i felsäkert läge, har Du nån idé ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad som kommer i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) under ett uppstartsförsök till normalt läge. Kommer där några Fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad som kommer i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) under ett uppstartsförsök till normalt läge. Kommer där några Fel?

Flera fel !

DCOM fick felet Den här tjänsten kan inte startas i felsäkert läge. vid försök att starta tjänsten EventSystem med argumenten för att köra servern:

{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

 

DCOM fick felet Den här tjänsten kan inte startas i felsäkert läge. vid försök att starta tjänsten StiSvc med argumenten för att köra servern:

{A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-0060081ED811}

 

DCOM fick felet Den här tjänsten kan inte startas i felsäkert läge. vid försök att starta tjänsten StiSvc med argumenten för att köra servern:

{A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-0060081ED811}

 

Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av fel under start:

cmosa

eeCtrl

Fips

 

plus flera informationstexter.

den första

Microsoft ® Windows ® 5.01. 2600 Service Pack 3 Multiprocessor Free.

2. Tjänsten EventLog startades.

3. Det går inte att hitta en beskrivning för händelse-ID 19 i källan E100B. Den lokala datorn har eventuellt inte nödvändig registerinformation eller meddelande-DLL-filer som behövs för att visa meddelanden från en fjärrdator. Kanske kan du använda flaggan /AUXSOURCE= om du vill se den här beskrivningen. Mer information om detta finns i Hjälp- och supportcenter. Ytterligare information: ; Intel® PRO/100 VE Network Connection.

4. Systemet upptäckte att nätverkskortet \DEVICE\TCPIP_{AF736E6F-CC25-446A-AB7B-4CEB8083A3B9} inte var anslutet till nätverket och kortets nätverkskonfiguration har frigjorts. Om nätverkskortet var anslutet kan detta tyda på att kortet inte fungerar. Kontakta återförsäljaren om du vill ha uppdaterade drivrutiner.

5. Systemet upptäckte att nätverkskortet \DEVICE\TCPIP_{3BD86FC5-2FEE-4844-A27C-E43A183088E9} var anslutet till nätverket och normal åtgärd har initierats över nätverkskortet.

6. Tjänsten SupportSoft RemoteAssist ändrade tillstånd till stoppad.

intelppm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DCOM fick felet Den här tjänsten kan inte startas i felsäkert läge. vid försök att starta tjänsten EventSystem med argumenten för att köra servern:

Kommer det felmeddelandet verkligen vid ett försök att starta datorn i normalt läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det felmeddelandet verkligen vid ett försök att starta datorn i normalt läge?

Just det meddelandet kom nog vid start i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det då med felet om att vissa drivrutiner inte startade? Såna fel är också normala vid start till felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...