Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera bilder från extern hårddisk


annmarie

Rekommendera Poster

Jag vill föra över (många) bilder från en extern hårddisk till Mina bilder på datorn. Finns det något bättre sätt än att kopiera och klistra in, till exempel som när man importerar e-post? Under funktionen "Skicka till" finns ju Mina dokument, men bilderna måste hamna direkt i Mina bilder. Jag har Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill föra över (många) bilder från en extern hårddisk till Mina bilder på datorn. Finns det något bättre sätt än att kopiera och klistra in, till exempel som när man importerar e-post? Under funktionen "Skicka till" finns ju Mina dokument, men bilderna måste hamna direkt i Mina bilder. Jag har Windows XP.

 

När du har en hårddisk som är kopplad via USB och den är installerad ska den finnas under Skicka till då den är inkopplad. Annars kan man använda Säkerhetskopieringsprogrammet som ingår i Windows XP som finns under Tillbehör i Startmenyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska alltså kopiera bilder FRÅN den externa hårddisken till datorn. När jag kopierar från datorn TILL hårddisken (som är ansluten via USB) använder jag ju Skicka till och väljer hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska alltså kopiera bilder FRÅN den externa hårddisken till datorn. När jag kopierar från datorn TILL hårddisken (som är ansluten via USB) använder jag ju Skicka till och väljer hårddisken.

 

Det går att lägga till egna genvägar i Skicka till se http://support.microsoft.com/kb/310270. Är det så svårt att makera och kopiera? CTRL+A sen CTRL+V och sen CTRL+C är enkla kortkomando.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Nej, det är inte svårt att kopiera och klistra in. Jag ville bara fråga om det finns något annat "mer korrekt" sätt att göra överföringen. Frågan kanske var för enkel, men det står att man får lov att ställa även enkla frågor på det här forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är lättast att öppna två Utforskarfönster vid kopiering. Det ena öppnar jag upp på den hårddisk som jag skall kopiera från. Det andra öppnar jag upp på den hårddisk som jag skall kopiera till.

Därefter öppnar jag upp respektive mapp på respektive hårddisk. Fönstren lägger jag bredvid varandra och sedan drar jag bara de filer och mappar från disken som jag skall kopiera från till disken jag skall kopiera till.

 

Det är ett mycket smidigt och enkelt sätt att kopiera. Dessutom ser man per omgående vilka filer och mappar som blivit kopierade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis får du ställa enkla frågor. :)

 

När det gäller datorer så finns det ofta flera sätt att göra en sak på och man kan sällan säga att något sätt är mer korrekt än något annat, däremot kan ju något sätt vara enklare än något annat men det är ju ofta en smaksak.

 

-----------

Flyttar tråden från "Allmänt om datorer" till "Windows"

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...