Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad klarar min processor?


Macke

Rekommendera Poster

Ja det har du rätt i. Men borde inte 10Mbit i upload vara tillräckligt? Är det pga mitt bredbands upp-hastighet som det laggar? Det kan jag väl inte tänka mig?? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar gå alldeles utmärkt att spela online-spel även med mycket lägre internethastighet än vad du har.

 

En sista utväg kan ju vara att installera om Windows eftersom man då får bort mycket gammalt skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade att fixa routern på det sätt du beskrev och, det kanske är som jag inbillar mig, men jag tror det blir aningen bättre. Men det är bara en marginell skillnad. Jag börjar tro att min dator är för seg / långsam om det inte är ram-minnena det hänger på. Mitt nätverkskort är ett Realtek RTL8168C(P)/811C(P) PCI-E Gigabit Ethernet NIC så det borde väl klara högra hastigheter i bredbandet? Jag tror inte att det laggar i spelet pga. bredbandet heller faktiskt. Datorn segar när många spelare göra mycket samtidigt på samma plats i spelet.

 

För att ta ett exempel på spel som laggar kan vi säga World of Warcraft. Och som jag märkt det, är det ingen skillnad med eller utan router.

Många lokala spelare? Att det blir segt med många spelare kan bero på spelservern. Har du prövat med andra servrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är inte alls särskilt duktig på datorer, men jag har ett intresse att lära mig.

 

Jag spelar vissa spel på min dator och jag vet att dessa spel kräver runt 2,5GB i ram. Jag har 2 GB i ram. Frågan är nu, efter att ha läst på diverse sidor, i moderkortets user manual etc. Kan jag sätta dit 1 x 2 GB DDR2 Kingston HyperX PC8500/1066MHz på mitt moderkort? Jag har två lediga slots på mitt minneskort.

 

Just nu har jag:

 

CPU name: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4600+

Moderboard: ASUSTeK Computer INC. M3A78-EH

Grafic card: Gefore GTX 260

OP-System: Win XP

RAM: 2 st x 1 GB Kingston KVR667 Mhz.

 

Jag vet att mitt moderkort klarar upp till 8GB i ram (står i manualen). Men det står också i manualen att bara vissa typer av AM2+ (!!!) klarar 1066 MHz i ram, och såvitt jag vet har jag inte AM2+ utan AM2. Vad är skillnaden på dessa två?

 

Kan jag sätta i ett 1066 MHz ram och få utdelning för allt?

Jag vet att XP bara klarar 3GB i ram men jag hoppar det just nu och köper upp mig till 4 GB tror jag.

 

Om det inte går, vad måste jag göra för att öka mitt ram-minne? Och hur stor skillnad är det egentligen på 800Mhz och 1066 Mhz?

 

Stort tack för svar!

Hej har en AMD X2 4400+ med ett nytt XFX 5750, många säger här att som en flaskhals med den cpu:n :mellow: , men helt klart bra flyt och det hänger med högsta upplösningen i 7 timmars spel inget lagg (full HD),,, va säger ni nu då ni sk experter`???? så det skulle innebära att din propp borde hänga med..skulle bara påoeka detta ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ett exempel på när det laggar. Jag spelade World of Warcraft igår och gick en raid med 25 stycken spelare i. När alla öste på som max laggade min skärm och den "frystes" i någon sekund och allmänt hoppade fram - det var inte alls något flyt i spelet.

 

Det är nog här mitt problem ligger i grund och botten. Varför gör datorn så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ett exempel på när det laggar. Jag spelade World of Warcraft igår och gick en raid med 25 stycken spelare i. När alla öste på som max lagade min skärm och den "frystes" i någon sekund och allmänt hoppade fram - det var inte alls något flyt i spelet.

 

Det är nog här mitt problem ligger i grund och botten. Varför gör datorn så?

 

Dåligt grafikkort eller dåligt nätaggregat tycker jag att det låter som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaa det tror jag inte faktiskt. Jag har ett GeForce GTX 260 grafikkort och ett nytt nätagg som klarar en bra bit över vad grafikkortet kräver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om du har väldigt många addons på Wow så kan det vara en anledning till att det fryser / laggar. Testa och byt till andra addons och se om det ger resultat.

 

Även om du har full grafik i spelet (max på allt), det kan också orsaka hack och frysningar. Testa att sänka lite i taget och testa vartefter (gäller i alla spel). Det krävs en riktig raket till dator för att orka max på allt i dom spel som finns just nu (Call of Duty, etc).

 

Vi har också haft stora problem med Internet Explorer 8 och WoW tillsammans. Det verkar tyvärr inte gå att byta webbläsare att få WoW att öppnas i window mode i ex.vis Firefox, vi skrev till Blizzard och frågade till och med.

Förstår att problemet med datorn inte bara gäller på WoW, men detta kanske kan vara en bit på vägen i alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...