Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mus och tangentbord försvinner när xp uppdaterats


pinnen

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med min andra dator.

När den senast uppdaterade xp så fungerar varken tangentbord eller mus.

Jag använder usb-porten till dessa.

Då kopplade jag över till tangentbords utgången och mus utgången men utan resultat.

Jag kommer till windows sidan där man ska trycka på ikonerna för att komma in på skrivbordet.Men eftersom jag inte kan röra muspekaren så händer ingenting.

Jag gjorde då en ominstallation på windows, altså skrev över windows från skivan igen.

Då fungerade tangentbord och mus igen ända tills den hittat uppdateringar ifrån microsoft till xp.

När den bad om att få starta om igen så kommer jag bara till sidan med inloggningsikonerna och varken mus eller tangentbord fungerar igen.Vad göra ?

Jag misstänker att det är nåt fel på hårddisken eller på nån liten bit av den.

Om jag går in via xp skivan och försöker reparera xp i dos och där skriver "chkdsk /p" så hittar han

"ett eller flera fel på disken" men när jag installerar xp igen så hittar han inget fel på den.

Vad ska jag göra ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt moderkort kan ha inställningar för stöd för tangentbord och mus via USB. Jag föreslår att du startar din dator och aktiverar BIOS. Kontrollera att det där visar Keyboard USB support "Enabled"

Mouse USB support "Eabled".

 

Kontrollera också att inställningen för "Plug & Play OS" är "Enabled" eftersom du använder Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...