Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows update

kulan

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har köpt äkta windows Vista home basic (med skiva) när jag köpte den stationära datorn + en laptop. Windows var redan installerad på båda datorerna när jag fick dom.

Windows update har alltid funkat på den stationära datorn men inte på laptopen.

Nu har jag ominstallerat windows helt på den stationära datorn och när jag skulle updatera windows så misslyckades vissa filer. Går det att fixa så att dessa filer uppdateras rätt oxå. Vill ju att dessa filer ska vara korrekt installerade för säkerheten och för att windows ska fungera bra.

Mvh Jörgen

Prova att göra följande:

1. Klicka på Windowsloggan i nedre vänstra hörnet.

2. I sökfältet som finns där skriver du (utan hartassar) " msconfig "

3. Du bör få upp ett fönster som heter "Systemkonfiguration".

4. I första fönsterfliken, " Allmänt " klickar du i " Selektiv start ".

5. Klicka på knappen "Verkställ" och sedan knappen " OK ".

6. Starta om datorn så den startas med den nya inställningen.

7. Gå till Windows Update och prova om det går att uppdatera Windows.

8. Om det går, låt alla uppdateringar installeras och följ de anvisningar som du får (med eventuella omstarter).

9. När alla uppdateringar är installerade och klara med alla omstarter så startar du om datorn på nytt.

10. Gå åter in i "Systemkonfiguration " på det sätt som anges med start i punkt 1.

11. Återställ " Systemkonfiguration " till " Normal start ".

12. Spara på samma sätt som ovan och starta sedan om datorn.

13. Nu bör du ha en uppdaterad dator med normal start.

• 4 weeks later...

Tack för svaret!

Jag har klickat i "selektiv start", tryckt först på verkställ och sen på ok, men när jag startar om windows och tittar i "msconfig" så är det ändå "normal start". Vad kan jag ha gjort för fel?!

Ska allt vara ibockat (läs in systemtjänster, läs in autostart-objekt och använd ursprunglig startkonfiguration)?!

Jag får inte windows att uppdatera i ordning nu heller (ca 25 filer som misslyckas).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...