Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

sagem pvr 102 ct - dator


MatZads

Rekommendera Poster

Har en inspelningsbar hd-box från canaldigital. Sagem PVR102-ct. Det tog inte lång tid att få den inbyggda hårddisken halvfull. Jag hinner inte se alla program och vill spara en del till framtiden ...

Tyvärr har tillverkaren av boxen inaktiverat nätverksutgången och usb-porten.

Har nu införskaffat en sladd till YPbPr-utgången och kopplade in den till tv-kortet från WinFast på datorn.

Jag får ingen bild alls vid inställningen 1080i på sagem-apparaten. Ändrar jag till 576p så får jag bild i datorn, men bilden syns förvrängd i sidled. Jag får 1,5 bild vid sidan om varann. I höjdled ser det rätt ut.

Jag kan inte hitta någon inställning till tv-kortet som förändrar bilden i sidled.

Finns det någon som har någon idé om var man kan börja leta ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vad jag förstår så skulle du spela uppe n film och spela in den via Tv kortet till datorn.

 

Troligen har du ett analogt tv kort, så det klara inte HDformat. Men tala om vilket TV-kort du har så tittar jag på det. Du har troligen Mpeg2-format sparat på din hårdisk. 576p är normal DVD:s upplösning om jag inte misstar mig.

 

 

Här är ett förslag vad du kan göra.

"borttaget det var fel"

 

När jag kör Ypbpr på min Medistation så måste jag låna Audo-l,Audio-R från video out, för att få ljud.

 

Jag ska kolla upp om det finns fler varianter.

Jag har kollat och alla som försökt har misslyckats, du behöver en speciell dekoder, en nsom sitter i vissa platt-tv apparater, jag har inte funnit något tv kort som klarar detta, den enda mottagare som klara detta finns i PLATT-TV.

 

om jag finner något så skriver jag det här.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här var svår!

 

Jag har funnit en converter som har:

ingång YPBPR+Audio-l,Audio-r.

Input component video resolution: 1080P/60, 1080P/50, 1080i/60, 1080i/50, 720P/60, 720P/50, 576P,

Utgång: 1 st Komposite video RCA, 1 st s-video

 

Så har du s-video ingång på kortet så borde det gå.

Dom flesta Tv-kort har S-video ingång som kan användas.

Men du borde fråga en fackman om det.

Den finns inte någonstans på nätet i sverige.

Likaså borde du kolla upp ordentligt ditt Tv-Kort, du skrev aldrig vilken modell det var.

 

 

Länk till converter.

http://www.bikudo.com/product_search/details/132403/component_ypbpr_to_composite_video_and_s_video_converter.html

 

Lycka till!

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för intresset

Mitt TV kort är ett WinFast PxDVR3200 H och det är RoHS ready (vad det nu betyder)

men dessutom enligt texten på kartongen: supports HDTV/AC3 ... (DVB-T reception only)

Ingången är en sådan där multi-historia med en sladd som förgrenar sig med s-video, composite, audio in, component till samma ingång ....

Blir det inte en kvalitetsförsämring om jag konverterar signalen. Jag tycker att jag borde kunna ta emot YPbPr direkt.

Skulle i o för sig vara nöjd bara jag kunde spara över någonting i tittbart skick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt för jag sa att det finns inte kort som klara Component video(ypbpr).

Där jag sökte fick jag det svaret, man ska inte lita på Internet.

Men jag är fundersam för Ypbpr kontra s-video är två skilda signaler men man kallar dom Component video och Analog video signal.

 

Ditt kort ska klara det, men det står inte något om uppskalningen.

Men ett kort som var föregångaren till ditt klara bara 480p.

 

Likaså har du den senaste PVR2-programvaran, se till att kolla det.

Videostandard att den står på PAL, inte secam eller ntsc.

 

Jag ska gå igenom manualerna när jag har lite tid i veckan.

Det ska funka utan Converter.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har jag fått reda på.

Rohs - är att kortet inte använder sig av vissa tungmetaller som är förbjudna, det gäller 2 st flamskyddsmedel.

 

Ditt kort stöder inte mer än 576p.(även kallad SD).

Hdtv stöder DVB-T, alltså dom marksända Digitala TV-nätet.

 

Det har kommit ut Drivers den 2010.03.23 se till och installera dom.

Även om du har gammal PVR2, den som finns att installera är i från 2009.10.23.

 

Det är Inställningar och troligen Drivers, som krånglar.

 

Vi kunde göra en feltest, att du kopplar in på Composite video(1 gul, 1 röd, 1 vit: röd vit är ljudet), det ska bli lite sämre bild, vi kan ju se vad resultatet bli i Datorn.

 

Har inte tittat i manualen för Pvr2 ännu.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte många inställningar som kan gå fel.

 

Första inställningen som måste göras är Video Input- sedan ska den automatiskt ställa in sig på S-video.

 

Device settings:

Du aktiverar den från programmets kontrollpanel,det är en öppen skiftnyckel,Den andra ikonen i listen till vänster,

-Video Standard måste vara PAL.

Den tredje ikonen till vänster: Hardware Accerlation OFF, Eagle vision OFF.

 

Det finns en hel mer inställningar i dom fyra grupperna, som du bör pröva i dom olika kategorierna.

 

Det är vad jag kunde hjälpa nu med.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...