Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

webbsidan kan inte visas


tjerk

Rekommendera Poster

Ny medlem, det vill säga, jag har problem...

Två datorer: en HP laptop med XP Home och IE8, och en ny Asus eee 1005ha med XP Home och IE8.

En webbsida till en svensk bank går att öppna hur snabb som helst i HP´n, men på Asus´n får jag efter lång tids väntandet "webbsidan kan inte visas, diagnostisera anslutningsproblem".

 

I HP´n är nästan alla tillägg aktiverade, i Asus´n nästan inga, så jag aktiverade alla utom Skype (bara2), ingen skillnad.

 

Vad göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny medlem, det vill säga, jag har problem...

Två datorer: en HP laptop med XP Home och IE8, och en ny Asus eee 1005ha med XP Home och IE8.

En webbsida till en svensk bank går att öppna hur snabb som helst i HP´n, men på Asus´n får jag efter lång tids väntandet "webbsidan kan inte visas, diagnostisera anslutningsproblem".

 

I HP´n är nästan alla tillägg aktiverade, i Asus´n nästan inga, så jag aktiverade alla utom Skype (bara2), ingen skillnad.

 

Vad göra nu?

Hur är datorerna anslutna till Internet? Kan Asusen ansluta till andra webbsidor? Vad ger kommandot: ipconfig /all på Asusen resp. HP:n? Vilken ISP har du? Har du bredbandsdelare (router)? Trådad eller trådlös anslutning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...