Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Trådlöst kort trasigt?!?

dedde7

Recommended Posts

Jag har en dator med win xp och när man ska ansluta till nätverket trådlöst så säger den bara väntar på nätverket och stänger sen ner rutan. Det funkar att ansluta till 3g modem men varför funkar inte trådlöst?

Är allt bra i Enhetshanteraren?

Är det ett trådlöst nätverkskort som är inbyggt i datorn eller är det köpt efteråt?

Har det fungerat förut?

Installerat drivrutinen och/eller programmet för det på nytt?

Är allt bra i Enhetshanteraren?

Är det ett trådlöst nätverkskort som är inbyggt i datorn eller är det köpt efteråt?

Har det fungerat förut?

Installerat drivrutinen och/eller programmet för det på nytt?

Ja den säger att enheten fungerar korrekt.

Det är inbyggt i datorn.

Ja det har det.

Nej jag har testat att uppdatera drivrutinen inaktivera och aktivera och återställa tidigare drivrutin.

Jag vet inte hur man installerar om programmet/enheten.

Har du varit till datortillverkarens webbplats och sett om där finns någon drivrutin eller liknande för det trådlösa nätverkskortet att ladda hem?

När du konfigurerar och hanterar den trådlösa anslutningen använder du då ett program från datortillverkaren eller ett som ingår i Windows?

Har du varit till datortillverkarens webbplats och sett om där finns någon drivrutin eller liknande för det trådlösa nätverkskortet att ladda hem?

När du konfigurerar och hanterar den trådlösa anslutningen använder du då ett program från datortillverkaren eller ett som ingår i Windows?

Jag vet inte vem som har tillverkat datorn jag vet bara att den som har tillverkat nätverkskortet verkar vara intel . För att det står att nätverkskortet heter intel mini adapter nånting. Men det är väl inget fel på nätverket??

Är det en märkesdator som Dell eller HP? Eller är det ett hemmabygge?

Jag tror inte det är en märkesdator som Dell eller HP det är märket DGC står det. Jag vet inte hur den är byggd eller nåt sånt.

DGC var ett företag som sålde datorer för länge sedan. Vi kan ju som det går att få fram vilket moderkort det är i datorn. Är det en stationär eller bärbar dator?

CPU-Z: http://www.cpuid.com/cpuz.php fliken Mainboard eller Motherboard

Det är en bärbar och det är Intel som är moderkortet tror jag.

EDIT: Jag hitta en cd som det står motherboard software och intel på. Kan jag använda den hur ska jag göra då?

Starta skivan och se vad som finns på den.

Ok jag ska testa det men kan det verkligen vara så att drivrutinerna för trådlöst finns på skivan för moderkortet? Jag vet inte. Men isåfall kan jag väl avinstallera dom gamla drivrutinerna och ta nya från skivan? Det står drivers och manual på skivan.

Eftersom det är en bärbar så är troligen det trådlösa nätverkskortet integrerat på moderkortet. Men du kan ju kolla vad som finns på skivan med hjälp av Den här datorn eller Utforskaren.

Skapa en systemåterställningspunkt (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning) först utifall att det skulle bli sämre efter ditt fixande. Sedan borde du kunna avinstallera drivrutinen och köra in en ny från skivan.

Eftersom det är en bärbar så är troligen det trådlösa nätverkskortet integrerat på moderkortet. Men du kan ju kolla vad som finns på skivan med hjälp av Den här datorn eller Utforskaren.

Skapa en systemåterställningspunkt (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning) först utifall att det skulle bli sämre efter ditt fixande. Sedan borde du kunna avinstallera drivrutinen och köra in en ny från skivan.

När jag satte in skivan så startade datorn om och inget hände. När jag klickar på reparera det trådlösa nätverkskortet så reparerar den men när den kommer till anslutningen till det trådlösa nätverket upprättas så säger den att det inte går och att jag man ska säga till den som är ansvarig för nätverket. När jag försöker ansluta i listan så säger den nätverkstyp indetifieras och sen så kommer det upp en ruta som säger att jag ska klicka på uppdatera nätverkslistan men jag har ju redan gjort det 15 gånger :/ . Är det nåt med nätverket?

Startade datorn om bara för att du la in en CD-skiva?

I så fall verkar det ju vara allvarligare problem med datorn än att det trådlösa nätverkskortet inte fungerar.

Vad finns på CD-skivan?

Startade datorn om bara för att du la in en CD-skiva?

I så fall verkar det ju vara allvarligare problem med datorn än att det trådlösa nätverkskortet inte fungerar.

Vad finns på CD-skivan?

Ja det fanns bara några konstiga filmer på olika saker som liknade Windows skrivbordsunderlägg :P . Men jag hittade en till skiva och installerade om kortet och inget händer. Det som är ännu konstigare med datorn nu är att så fort man sätter in en cd med maskinvara eller drivrutiner är att den först startar om en gång och sen när man loggar in igen så funkar det. Det kanske är bluescreen. Sen när den säger att datorn har återställts efter ett alvarligt fel komemr det upp nåt 27834273473423844/USER/MINI001 typ. Det måste nog vara nåt mer fel än nätverkskortet.

Stäng av automatiska omstarter vid systemfel:

Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar

så får du ut en blåskärm med felmeddelande om omstarterna beror på systemfel.

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:

Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)

Långt ner rad med mest siffror (STOP...)

Under det ibland ett filnamn

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...